FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Vi ska eventuellt bygga en hemsida åt ett mindre byggföretag. Vi kommer även föreslå att vi sätter upp en Google+sida (om man söker på byggföretag på Google så visas Google+träffar omgående). Men när det gäller Facebook så är ju frågan om de även bör ha en sida även där. Jag kan på rak arm säga att det inte kommer göras några statusuppdateringar alls där. Men samtidigt är det ju så smidigt att sätta upp en sida med lite kontaktuppgifter och vad man sysslar med. Så antingen ingen Facebooksida alls eller en Facebooksida med ingen aktivitet alls. Vad anser ni? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag brukar erbjuda mig att sätta upp en Facebook sida.
Det är mestadels för att kunna lägga till en Facebook-knapp på webbplatsen. Många vet även hur Facebook fungerar och brukar inte ha problem med att uppdatera den egna sidan med bilder och statusuppdateringar ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om ett företag inte kan/hinner uppdatera Facebook så ska man inte finnas där.
Tycker att det ser så där ut när man inte skrivit något där på flera år och besvarar inte de inkomna meddelanden som kommer där. Det ser oseriöst ut, enligt mitt tycke. "10 personer gillar detta" ser inte heller så proffsigt ut. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack ska ni ha för svaren båda två. Typiskt bara att en är emot och en är för
![]() Jag ställer dock in att de ska få mail så fort någon besökare skriver något på Facebooksidan så kan de gå in och svara så det är nog inga problem. Så det får bli en Facebooksida i förslaget. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är sant men å andra sidan kan det ibland vara bättre att synas än att inte synas alls
![]() En fördel att ha en sida är väl också att man kan fråga sina anställda om dom kan ändra arbetsgivare i Facebook till den riktiga Facebooksidan. Då kan ju vänner till anställda gå till den Facebooksidan och vidare in till hemsidan. Jaja, lösningen är väl att uppmana kunden att faktiskt skriva någon nyhet när man har gjort något bra eller nyanställer och så. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Facebookkyrogårdar är negativt för företaget.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Finns det någon forskning kring inaktiva/aktiva Facebook sidor?
Eller är det egna erfarenheter som säger att det är negativt med en inaktiv företagssida på FB? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Citat:
Övertygad? ![]() |
|||