FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej
Vi är i dagsläget 2 personer och tänkte anställa ytterliggare en person till vår ebutik. 1 av oss sköter alla logistik, både in och ut. Den andre (jag) sköter alla reklamationer, returer, kundsupport över tele och mejl. Tänkte anställa 1 till och då undrar jag, hur mycket av arbetskraften bör läggas på reklamation? Är det rimligt att den 3:e personen sköter alla reklamationer och returer? Eller är det för mycket att en tredjedel av all arbetskraft ska sköta dessa uppgifter? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är lite så att det beror på vad man säljer, men generellt kan jag tycka att om en person sköter " logistik, både in och ut", så känns det otroligt overkligt att det skall behövas en person som bara sköter "alla reklamationer och returer". Då är det nästan något fel på produkterna man säljer. Du kan ju uppskatta det ni lägger ner på det idag och fråga dig själv om det behövs en person 8 timmar om dagen till att göra detta?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Stort tack för svar. Ja precis, det är nog väldigt mycket overkill. Jag tror det räcker med 1 dag i veckan för alla returer och reklamationer. Detta då det är elektronik och man ibland behöver koppla in dem i datorn, strömmen osv.
Men då kan han jobba med kundsupport, svara på mejl och tele samtidigt. Förutom det kan han även jobba med produktutveckling. Låter det rimligt att han gör allt det här istället? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Att hitta en som ska jobba med kundsupport, svara på mejl och telefon samtidigt som han ska sitta och jobba med produktutveckling känns inte rimligt. Du får välja vad du vill ha. En support eller en utvecklare...
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Ni får nog göra så att ni får anpassa arbetsuppgifterna efter vad den ni anställer klarar av att göra. Men lägg över så mycket som möjligt på den personen. I en övergångsperiod kommer mycket tid att gå till utbildning och "inkörning" av den nyanställde. Men när det stabilicerar sig så kan ni kompanjoner lägga mer tid på strategi, marknadsföring och försäljning. Senast redigerad av Conny Westh den 2014-08-30 klockan 00:13 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Måste bara hitta någon som är bra för jobbet, men som ändå inte kommer på något vis sno idéer eller något liknande. Hur gör ni andra? Räcker det med att de skriver på ett sekretessavtal? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||