FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har varit borta några dagar och upptäcker att min största sajt inte haft en besökare på de senaste 6 dagarna.. Upptäcker tillslut att Binero inte förlängt just den domänen trots att jag betalat fakturan en månad innan förfallodatumet gått ut.
De andra domänerna i samma faktura blev förlängda. Jag har både fått bekräftelse på mejl och i deras kontrollpanel att den fakturan är betald. I deras kontrollpanel ser jag sedan att jag fått en till faktura med just den domänen som inte blivit förlängd. Jag betalar även den fakturan i all hast om att få upp sajten så fort som möjligt då supporten verkar ha sovmorgon. Nu har jag alltså betalat samma domän två gånger... Ska bli intressant att se hur Binero löser detta. Vilken typ av ersättning jag får då jag gått miste om en hel del inkomst och besökare. Dessutom har jag betalat x2 för förlängning av samma domännamn. Sajten är fortfarande inte uppe... Återkommer här i tråden hur Binero löser denna miss. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
På min tidigare arbetsplats hände ungefär samma sak. Dock gick tiden lite längre så att en annan kund köpte samma domän. Det slutade i rätt rejäla summor i skadestånd.. Detta kunde lätt ha hänt här om inte jag vart vaksam. De kommer antagligen aldrig ersätta mig för det jag förlorat. Men intressant om de kan få en missnöjd kund till nöjd eller om de bara skiter i det. Har fortfarande inte fått domänen förnyad och inget svar från supporten... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har de inget telefonnummer som du kan nå dem på? Eller sitter du fortfarande i telefonkö sedan 08? Om det är kritiskt och du förlorar pengar så kan det ju vara värt att släppa telefonrädslan och ringa dem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du viktiga domäner bör du hålla koll på dom, finns många inlägg på wn om det. Normalt får man inte ersättning för indirekta skador som förlorade intäkter m.m, brukar stå i allmänna villkoren.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag kan rekommendera tartareandesire:s script för domänövervakning. Eller så får du använda en tjänst som Domaintower.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Du har rätt till att få ut auth-key från domänen. Kan du få ut denna från Binero kan du flytta denna redan nu till någon ny leverantör. (dock kommer du åka på att betala den direkt på nya stället eftersom Binero inte förnyat den! men då kommer du i alla fall igång igen innan domänen går ut helt. Senast redigerad av ZynX den 2013-12-18 klockan 11:13 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du går in under abonnemang och domäner så tror jag det ska gå att förnya domäner direkt oavsett om de gått ut på faktura eller inte, testade du det? I Loopias kontrollpanel så går det också att förnya / återaktivera domäner manuellt omedelbart när de gått ut vilket är bra om något misstag begåtts från endera sidan. Om det gäller andra domäner än .se eller .nu så kan det dock kosta en tusenlapp. Hade det inte fungerat hos Binero så hade du kunnat flytta domänen till Loopia och förnyat den där. Kod för transfer kan du generera direkt i Bineros kontrollpanel. Lite sent att tipsa om nu dock kanske
![]()
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Sitter i telefonkö nu. Verkar bara vara en som jobbar med support via telefon. Dessutom bröts samtalet när jag vara nummer 2 i kön... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||