FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Binero lyckades FUCKA 4 år SEO arbete med en affärkritisk domän. Så ett tips till alla, håll ögonen öppna helt plöstligt kan man de ha haft sönder något viktigt för dej.
Tack för de televerket. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
bra inlägg, kanske berätta vad dom har gjort?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det där var ett riktigt nybörjarinlägg. Du får nog förklara lite närmare vad som hänt?
![]()
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Binero har väl inte alltför mycket att göra min din SEO?
Skulle vara vissa mindre detaljer som påverkar sidladdning isf...men ditt språk tyder på att det är mycket större. Det är inte PEBKAC? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Jo, det har det. Det är så att Binero bestämde sej för tvångs flytta folk från gamla plattform till ny plattform, och då blev något fel i "DNS:en" så Binero pekade domänen emot deras egen domän och tyckte att den var avstängd, vilket resulterade i att top placering på vissa sökord sa Puff och så var det borta.
Det har verka inte har några larm funktioner eller någonting som talar när något blir knas, utan man blir tvångdeporterad och sedan får kunden ta eventuella smällar i form tapp hos google. Nu är skadan i DNS efter 2 timmars vänta i telefonkö hos binero åtgärdad, dvs allt pekar rätt ingen, så vi får se om 1-2 veckor om domänen få tillbaka sin forna placering eller om binero har lyckas förstöra den med sin inkompetens. Men det som gör mig förbannad, är att ingen varning eller någon form av kommunikation med mig som kund., utan man har på binero pekar bara om domänen på eget bevåg till sej själv,. Om det var skit bakom styret skulle jag inte skriva inlägg om detta. Jag har bara lärt mig en sak, att äga så infrastruktur som möjligt, blir något trasigt då är de åtminstone mitt fel. Senast redigerad av klein den 2013-01-18 klockan 17:08 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Worst thread start.... ever!
Saknas en hel del info där... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kanske dags att investera i något övervakningstjänst som håller koll på om något händer din affärskritiska domän?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det rekommenderas varmt, jag har kört det i flera år och det har fungerat utmärkt. Alla företag drivs av människor och människor kommer alltid att göra misstag, det är något man måste räkna med.
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det har sagts hundra gånger tidigare på det här forumet men det måste säkerligen säges hundra gånger ytterligare: se till att övervaka viktiga domäner och webbplatser! Är det en affärskritisk domän så är det en självklarhet att man också behandlar den på det viset. I det här fallet har du klantat dig minst lika mycket som Binero. Jag har också svårt att tro att de inte meddelat dig om flytten till det nya systemet? Samtliga kunder har meddelats i god tid innan migrering.
Med det sagt, handlar det bara om några veckor så kommer Google sannolikt att omvärdera din domän igen när den återställts med korrekt innehåll.
![]() |
Svara |
|
|