FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
hej alla medlemmar
Jag har för närvarande ett fler tals sajter inom olika segement och vill så smånigom sälja en del av sajterna. Inkomst mässigt så är de stabila Att föra över besöks statestik har jag börjat med igår. När ungefähr är det lämpligt att sälja sajten och vilken pris kan jag tänkas ta för sajten? OBS, inkomsterna är runt 900-1200KR per månad på EN ENDA annonsör. (affiliate sajt). Vill gärna få ledtråd om hur prissättningen kan ske och när det är lämpligt att sajten säljs. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Men om sidan har funnits i 5-6 månader och inkomst har funnits sedan 2-3 månader. Vad ska man då utgå ifrån? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Det är nog ingen omöjlighet att få 10,000 för den, men om den bara genererat inkomster i ett par månader skulle jag (som presumtiv köpare) knappast förlita mig på nämnda inkomststatistik. Oftast krävs statistik över en längre tidsperiod, gärna ett helt år. Inte minst om det finns någon "säsongsbetoning" involverad i produkten/tjänsten. Eftersom det bara är en enstaka affiliate, är det ju en viss risktagning att köpa en sådan sajt, om denne skulle dra sig ur, deras kampanj förändras eller om intresset för deras deras produkt skulle dala. Men eftersom jag inte vet inom vilka segment sidorna är, eller vilken affiliate du åsyftar blir det svårt att ha konkreta åsikter. Sälja gör man klokast när en sajt "är på topp". Leverera många och riktigt bra poster/inlägg och sälj när du ökat antalet besökare rejält. De flesta föredrar att köpa "framgångssagor", inte sådant som börjat dö ut, eller dala besöks och inkomstmässigt (undantaget vissa riskkapitalister). Det är i varje fall mina reflektioner och tips.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Självklart är inte tanken att sälja en sådan webb sida för 10 000kr, utan tanken är att sidan ska få leva vidare och samtidigt genrera inkomster åt din nya ägaren. Snarare 5 000kr än 10 000 skulle jag tro ! För övrigt så använder jag bara oftast double.net och i vissa fall även affiliator. Anledningen är att jag inriktar mig på "clicks" kampanjer. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|