FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Håller på och utvecklar ett större communtity där frågeställningen åldergräns har kommit upp.
Vad är det för generella regler i Sverige? Finns det något lag eller liknande? Facebook kräver väll att man är minst 14 år, men finns det något som kan hindra en från att låta 10-12 åringar vara med och dela information? En aspekt är ju reklam mot barn, men om vi bortser från det i den här diskussionen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Mig veterligen så finns det inga åldersgränser.
En bra fråga är också hur du ska kontrollera åldern? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sätt åldersgräns efter vilken ålder du vill ha på siten helt enkelt. Jag tror inte heller det finns någon lag för detta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Som Stefan säger så är det beroende på vad för sida du driver. Själv har jag satt 13 på de flesta sidor jag drivit, men o andra sidan lite äldre på sidor jag haft med mycket bilder, tex "Snyggis" stilen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Barn kan inte ingå avtal och kan alltså inte acceptera dina användarvillkor. Men det hindrar egentligen inte dig ifrån att acceptera barn som medlemmar. Du bör bara vara medveten om att du inte har något juridiskt skydd i det falla att barnen väljer att inte följa dina användarvillkor. Har du tex betaltjänster som barnen använder sig av, så kan du bli återbetalningsskyldig i det fall att barnet inte hade målsmans godkännande att köpa tjänsten.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|