FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tog på mig ett jobb under sommaren 2010 som har ställt till med problem för mig.
Blev inhyrd som konsult för ett stort statligt bolag, där kunden i fråga ville ta del av en tjänst som var byggd sedan tidigare. Kunden valde även att lägga in lite nya funktionaliter i kontaktet på följande form. - ... - En iPhone-applikation ska byggas - ... Jag kontaktade en jurist för att se så allt var okej. Juristen tipsade mig även om att lägga in en punkt ang bristande data. Skulle kunden eller tredjepart på något sätt utelämna information eller på något annat sätt hindra utvecklingen av programvaran så står inte jag som ansvarig. Så skulle Apple gå i konkurs eller blockera alla svenska kunder så kan inte kunden stämma mig. Tiden gick och alla delar i kontraktet utom en punk implementerades. Punken som ej implementerades hade kunden inte lämna ut någon information om. Det fanns ingen spec eller data att jobba med. Nu, ett år senare så har kunden i fråga dragit igång en stor juridisk process. Exakt vad syftet är vet jag inte, men jag kan gissa på att personen som värvat mig fått skit för att en utav punkterna inte fanns med. Min fråga till er är nu; bröt jag mot avtalet? |
||
![]() |
![]() |
|
|