FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ser ut som att Svenska Akademien köpte Svenska.se och .com idag.
.com adressen gick för €10.000 och .se är ännu okänd... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Där finns det pengar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Att whoisen ändrades för .se adressen samma dag och den nu står på dem tyder iaf på det. Det vore väldigt osannolikt att .se och .com inte hade något gemensamt då båda blivit ändrade samma dag. Men kanske är en slump? Vi får väl se när .com är färdigflyttad och om den nye registranten väljer att inte köra whois-skydd. Senast redigerad av kippex den 2011-05-12 klockan 12:26 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
Dessutom finns det anledning att gissa att någon Googletranslate-översättande domainerinvesterare kollat vad "svenska" blir på engelska och fått "swedish", när han egentligen trott att det var "swedish" som i "svenskt" - Detta är min vilda gissning, då det skulle förklara prislappen mycket bättre för mig.. .se-domänen har såvitt jag ser inte bytt innehavare på de senaste 8 åren iaf. Domännamn svenska.se Owner (kontakt-ID) svensk0702-00244 Administrativ kontakt (kontakt-ID) - Teknisk kontakt (kontakt-ID) - Avimottagare (kontakt-ID) - Domänstatus active Skapad 2003-05-05 Senast ändrad 2011-05-11 Förfallodatum 2012-05-05 Deaktiveringsdatum Avregistreringsdatum Datum för frisläppande Namnserver - DNSSEC unsigned delegation Registrar SE Direkt |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Dagens whois hos iis säger ju inget mer än att whois-informationen blivit ändrad igår. Om de ändrat registrant eller namnservrar går ju inte att utläsa... för oss vanliga dödliga iaf... sålänge man inte vill använda tjänster som konstant crawlar er whois, men får tyvärr inga träffar på domänen svenska.se hos de crawlingtjänster jag känner till.
Men du menar att det varit samma registrant sedan 2003? Sen är väl inte €10.000 speciellt mycket pengar för t.ex. Svenska Akademien. Jag personligen tippar iaf på en shortening och re-direct av SvenskaAkademien.se till Svenska.se och då kanske de vill gardera det med .com också? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vidare är det omöjligt att få tag i en säljare som har domänen parkerad hos Sedo och använt whois-privacy. Det går inte via Sedo att maila säljaren utan enbart komma med bud.
Så då kanske sista chansen blev att skippa NDA - behövs verkligen en sådan vid den här typen av köp? Är ju en uberlegitim köpare... Overall sker ju försäljningar via Sedo under halvsekretess - man behöver ju aldrig som köpare visa vem man är om man direkt kör med whois-privacy. Däremot syns ju att domänen de facto bytt ägare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat: