FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
När jag skriver apache2ctl status ger det mig min default websida (i lynx) i stället för den vanliga status sidan.
Vad beror det på? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag kikade i källkoden till apache2ctl (som är ett skript - du kan läsa det själv). Det verkar som att flaggan status SKA trigga "www-browser -dump" för att hämta mod-status-sidan, och sedan pipa detta till awk. Åtminstone ser det ut så i Debian. Kanske har du ställt in www-browser till en läsare som inte stöder dump-flaggan?
Kolla själv genom att identifiera och kolla på filen: which apache2ctl vim filen-du-hittade-ovan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det kan väl också vara att mod_status inte är installerat? Var ett tag sen jag personligen gjorde något med detta men som jag minns rätt så ska den vara installerad för att det ska fungera.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
<Location /server-status> SetHandler server-status Order deny,allow Deny from all Allow from 127.0.0.1 </Location> Om jag ändrar loacalhost (127.0.0.1) till min .webbplats.se får jag permission denied. Du har inte rätt att läsa serverstatus. Det funkade tidigare men grejat med virtual hosts och sabbat något. Sidan funkar dock för de flesta (jag kommer dock inte åt den via min uppkoppling via comhem, dock via mobilen (3g ej wifi), samt via lynx på severn den ligger på, samt via lynx på server hos glesys. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
apache2ctl status fungerade tidigare (igår) men sen har jag grejjat med virtual hosts och sabbat något. När du skriver www-browser? menar du min webbläsare eller någon inställning på servern? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Kod:
ls -ld /etc/alternatives/www-browser |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Den pekar på lynx.cur Kod:
lynx ->/usr/bin/lynx.cur |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag testade lite på en av mina servrar. Min standard-vhost har lösenordsskydd, så jag ändrade en rad i /usr/sbin/apache2ctl:
Kod:
# LYNX="${APACHE_LYNX:-www-browser -dump}" # till detta: LYNX="`which curl` -u user:password 2>/dev/null" Kod:
RewriteRule ^(/?server\-status.*)$ $1 [L,QSA] ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|