FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är på jakt efter en ny redovisningskonsult för min enskilda firma just nu och tänkte kolla med er vad era konsulter brukar debitera per timma?
Min förra tog skyhöga 590 kr/h exkl! Så jag bestämde mig för att byta i år. Tipsa även gärna om era konsulter ni som bor i Göteborg och om ni vill, lämna era namn, för referens. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Bokföring 450 kr/h. Rådgivning (skatt mest) 800 kr/h.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tänk bara på att det inte är timpriset som är det viktiga utan den totala kostnaden. Den som har lägst timpris kanske är mycket långsammare så att slutpriset ändå blir högre.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är att lura sig själv att enbart stirra sig blind på timpriset när man pratar om tjänster. det är inte lika enkelt som att köpa ett kila skruv som att köpa en timme redovisningskonsult....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
590 kr/h exkl! är inte högt, men såg just att du sökte webbutvecklare för 150:-/h så då förstår jag dig att det känns dyrt.
Under 500:-/h kan man knappt leva för. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Så det är väl som ni säger, han var långsam. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
12 000 per år är ju gratis
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
1000 SEK/månad är skitbilligt. Vill du komma undan billigar lär du får hyra in några kineser som bor i Kina och jobbar på distans.
Du kommer ALDRIG att hitta kvalitativa utvecklare som jobbar för 150 SEK/tim och har F-skatt, möjligen någon junior som jobbar svart. det är helt omöjlig matematik. Under 500 SEK/tim+moms är i princip svartjobb om det är frågan om konsulter. Senast redigerad av Conny Westh den 2010-04-20 klockan 19:25 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Vår redovisningskonsult i Göteborg ligger strax under ditt pris
men han är snabb och riktigt bra. Vi är hur nöjda som helst. Kostar strax under tusingen i månaden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu vet jag inte hur mycket papper du har men 1000kr i månaden är väldigt billigt
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|