FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat ur sedirekt.se
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
.SE Direkt är en registrar bland alla andra. Deras prisförändring påverkar andra precis lika lite som Bineros eller Loopias skulle göra (eller förmodligen mindre då med tanke på prisläget).
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Aha.. Check! Jag har ingen större koll på domänhandel och hur de funkar. Trodde de var leverantören och ex. Binero var återförsäljare och att .SE's prishöjning påverkar leverantörernas priser. Aja, då har jag blandat ihop det
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
.SE och .SE Direkt är inte samma sak.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
.SE Direkt är en egen registrar som andra. Syftet är att fånga upp dem som inte har någon registrar, till exempel vid bytet av affärsmodell förra året eller om en registrar går i konkurs.
.SE Direkt är inte samma som .SE Registry. .SE Registry har inte höjt sina priser, så andra registrarer behöver inte höja. .SE Direkt har ett uttalat mål att fortsätta höja priserna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Aha.. igen! Så de var .SE Direkt som bildades i samband med omorganisationen som skedde för ett tag sen? Goit!
Undra vad .SE Direkts mål med att nyregistreringar kommer kosta 550kr i så fall. Finns väl ingen som kommer välja dem när de finns så mycke andra billigare alternativ där ute. Fast det kanske är de som är målet med höjningen(?). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Deras mål är att tjäna pengar. Är inte ditt mål det också?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
För de flesta företag är det ointressant om en domän kostar 20 eller 440 kronor.
Det är inga pengar för en seriös företagsverksamhet. Sedan tror jag nog att en del ser en trygghet att beställa domänen därifrån källan eller vad man skall kalla det för. Man kan ju läsa en del här i forumet om trassel vid förnyelser av domäner som ligger på andra registrarer ibland. Så jag kan tänka mig att det kan ge en känsla av större trygghet att beställa och ligga där för en del. Det lägsta priset på en produkt är inte alltid det som avgör valet när man skall köpa något. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Som jag förstått det är det just det som är poängen, att man ska välja en annan registrar. .SE klagar nog inte heller på att tjäna lite pengar (stiftelsens vinst går för övrigt till forskning och informationsarbete relaterat till Internet i Sverige).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Om de tvingas betala mycket mer pengar för att "hålla kvar" domänen så blir deras tillvaro lite besvärligare. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|