Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

.SE Direkt prishöjning

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-20, 18:39 #11
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Priset från .SE Registry och indirekt från andra domän registrar har mest betydelse för domänsamlare som har 100-tals eller 1000-tals domäner i samlarsyfte, eller med avsikt att "hålla på" domänen tills någon hugande spekulant hör av sig och vill betala mer för domänen....

Om de tvingas betala mycket mer pengar för att "hålla kvar" domänen så blir deras tillvaro lite besvärligare.
Hehe, någon sådan målsättning har nog ingen (eller åtminstone ytterst få) i nuläget, vare sig .SE Direkt eller någon annan registrar. Nu var det inte heller priset från .SE Registry som diskuterades.

Dessutom bör man inte generalisera. För en del företag med ett stort antal domäner har domänpriset onekligen en väsentlig betydelse. Även då man har ett stort antal små utgiftsposter i företaget så har domänpriset en stor betydelse.

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-20 klockan 18:50
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-20, 19:56 #12
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Cos Visa inlägg
Aha.. igen! Så de var .SE Direkt som bildades i samband med omorganisationen som skedde för ett tag sen? Goit!

Undra vad .SE Direkts mål med att nyregistreringar kommer kosta 550kr i så fall. Finns väl ingen som kommer välja dem när de finns så mycke andra billigare alternativ där ute. Fast det kanske är de som är målet med höjningen(?).
Men .SE Direkt är en styggelse som inte borde finnas och förhoppningen är väl att höjda priser innebär färre kunder och att .SE Direkt slutligen kan avvecklas får man hoppas. .SE Direkt är en nödlösning och det är synd att inte priserna är väsentligt högre än de är.

Sen kan jag påpeka att jag har "hundratals domäner", men inte i samlarsyfte. De förvandlas sakta men säkert till webbplatser; men jag vill givetvis inte betala mer än jag måste samtidigt som jag får en vettig servicegrad. Sen har det visst blivit populärt att utveckla webbplatser även för "domänsamlare". Exempelvis skrev Dan om det: http://www.dan.se/parkerar-du-premiu...a-omodern.html.

Senast redigerad av jonny den 2010-03-20 klockan 19:59
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-21, 15:35 #13
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Håller med Jonny. Kritiken om konkurrens från .SE är tydlig - de tar stegen för att separera sig än mer från "vanliga" registrars så det är uppenbart att de inte är där för att konkurrera. Det var ju många som inte valde någon "ny" registrar när de bytte modell - så det var ett måste.

Tycker det är helt rätt att de distanserar sig och de som är intresserade av att få konkurrenskrafftiga priser på sina domäner har massor av vettiga registrarer att välja på. Som Emilv sa - tror det kommer fler höjningar faktiskt.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017