FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Dessutom bör man inte generalisera. För en del företag med ett stort antal domäner har domänpriset onekligen en väsentlig betydelse. Även då man har ett stort antal små utgiftsposter i företaget så har domänpriset en stor betydelse.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-20 klockan 18:50 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Sen kan jag påpeka att jag har "hundratals domäner", men inte i samlarsyfte. De förvandlas sakta men säkert till webbplatser; men jag vill givetvis inte betala mer än jag måste samtidigt som jag får en vettig servicegrad. Sen har det visst blivit populärt att utveckla webbplatser även för "domänsamlare". Exempelvis skrev Dan om det: http://www.dan.se/parkerar-du-premiu...a-omodern.html.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu Senast redigerad av jonny den 2010-03-20 klockan 19:59 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Håller med Jonny. Kritiken om konkurrens från .SE är tydlig - de tar stegen för att separera sig än mer från "vanliga" registrars så det är uppenbart att de inte är där för att konkurrera. Det var ju många som inte valde någon "ny" registrar när de bytte modell - så det var ett måste.
Tycker det är helt rätt att de distanserar sig och de som är intresserade av att få konkurrenskrafftiga priser på sina domäner har massor av vettiga registrarer att välja på. Som Emilv sa - tror det kommer fler höjningar faktiskt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|