FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
hejsan,
jag har ett litet problem som jag inte lyckas klura ut... det är så att jag skulle vilja se hur många som har öppnat mitt nyhetsbrev... besökaren ska inte behöva klicka på någon länk i mailet utan det ska räcka med att han öppnar det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Lägg en bild med tracking på, så ser du hur många som har visat bilden.
Långt ifrån alla mail klienter som visar bilder direkt, men närmare en så kommer du nog inte om de inte klickar på någon länk. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Betydligt närmare det verkliga antalet kommer du om du också tar hänsyn till den procent som faktiskt visar bilden.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Det år ju inte att få veta den exakta siffran, eftersom många inte visar bilder.
Jag gör alla våra utskick med Get A Newsletter, en grym tjänst som jag är väldigt nöjd med, där får vi se statistik som öppnade mail, avslutade prenumerationer, studsar etc. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
jag använder också getanewsletter och vet inte om apsis eller mailchimp använder sig av samma metod eller pixelräknare
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hur får man fram hur många som visar bilderna då?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jaha jag tyckte tartareandesire verkade veta hur man gjorde vilket lät intressant
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Njao, att se det direkt är en omöjlighet utan man måste i så fall göra en uppskattning som ser lite olika ut beroende på nyhetsbrev.
![]() |
Svara |
|
|