WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Serversidans teknologier (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=4)
-   -   räknare som räknar antal öppnade nyhetsbrev (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1041100)

nabil_akhlaque 2010-03-22 16:58

räknare som räknar antal öppnade nyhetsbrev

hejsan,

jag har ett litet problem som jag inte lyckas klura ut...

det är så att jag skulle vilja se hur många som har öppnat mitt nyhetsbrev... besökaren ska inte behöva klicka på någon länk i mailet utan det ska räcka med att han öppnar det.

BarateaU 2010-03-22 17:15

Lägg en bild med tracking på, så ser du hur många som har visat bilden.
Långt ifrån alla mail klienter som visar bilder direkt, men närmare en så kommer du nog inte om de inte klickar på någon länk.

tartareandesire 2010-03-22 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av BarateaU (Inlägg 20347581)
Lägg en bild med tracking på, så ser du hur många som har visat bilden.
Långt ifrån alla mail klienter som visar bilder direkt, men närmare en så kommer du nog inte om de inte klickar på någon länk.

Betydligt närmare det verkliga antalet kommer du om du också tar hänsyn till den procent som faktiskt visar bilden.

fabian 2010-03-22 18:14

Det år ju inte att få veta den exakta siffran, eftersom många inte visar bilder.

Jag gör alla våra utskick med Get A Newsletter, en grym tjänst som jag är väldigt nöjd med, där får vi se statistik som öppnade mail, avslutade prenumerationer, studsar etc.

allstars 2010-03-22 20:26

jag använder också getanewsletter och vet inte om apsis eller mailchimp använder sig av samma metod eller pixelräknare

tartareandesire 2010-03-22 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av fabian (Inlägg 20347595)
Det år ju inte att få veta den exakta siffran, eftersom många inte visar bilder.

Jag gör alla våra utskick med Get A Newsletter, en grym tjänst som jag är väldigt nöjd med, där får vi se statistik som öppnade mail, avslutade prenumerationer, studsar etc.

Vet man ungefär hur stor andel som visar bilderna så kan man ändå få en väldigt bra siffra.

ztream 2010-03-22 21:39

Hur får man fram hur många som visar bilderna då?

fabian 2010-03-22 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av ztream (Inlägg 20347644)
Hur får man fram hur många som visar bilderna då?

Med lite fantasi! :) Nej men det går ju inte att veta... Jag tror att det är procentuellt fler som visar bilder om utskicket är något man efterfrågar än om det bara är ett generellt utskick med tråkiga erbjudanden.

ztream 2010-03-22 23:14

Jaha jag tyckte tartareandesire verkade veta hur man gjorde vilket lät intressant :)

tartareandesire 2010-03-22 23:54

Citat:

Ursprungligen postat av ztream (Inlägg 20347664)
Jaha jag tyckte tartareandesire verkade veta hur man gjorde vilket lät intressant :)

Njao, att se det direkt är en omöjlighet utan man måste i så fall göra en uppskattning som ser lite olika ut beroende på nyhetsbrev.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson