Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Feedback på träningssida.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-31, 23:18 #1
Delta Delta är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2010
Nykomling

Standard Feedback på träningssida.

Hej !

Har haft sidan http://www.magrutor.net uppe drygt ett halvår nu. Lyckats få sidan nr1 på google för magrutor, även lagt adsense på sidan som inte genererar några summor att snacka om men nåt är det ju iaf. Så nybörjare som jag är e jag skitnöjd

Och då tänkte jag såklart fråga er proffs vad kan förbättras ? Ser sidan ok ut (försökt på en enkelt clean CSS design utan massa PS bilder osv) ? Är det bra med content, är det formulerat och upplagt bra ?

Hur skulle jag kunna få mer besökare och höja adsense intäkterna ? Just nu har jag typ ca 2200 besökare/månad som ger ca 400kr/månad.

Tack på förhand.
Delta är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-01, 02:44 #2
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
Har WN som tidsfördriv

Ska försöka ge lite feedback på designen:

* Sidan är ganska simpel (förstår att du inte vill ha massa ps bilder och allt "webb 2.0"
* Bra färgval

Det jag tycker mindre om är
- Contenten.
Du har typ ett första stycke, ingress eller vad det kallas på webbspråket, och följt utav en lång text, i samma storlek också.

Du kan antingen minska storleken på ingressen för att man ändå ska kunna läsa den, men ha större fokus på själva "innehållet".

Några saker du kan fixa är t.ex att pröva att på en div, sätta <legend> </legend>.
Då får du en liten ruta runt hela din text och på ett snyggt sätt.
Ex: http://www.pixy.cz/blogg/clanky/css-...andlabels.html

Och med lite css kan du fixa till den, efter dina behov

Och ang att få mer besökare och höja adsense intäkterna: så har du ett pm utav mig snart...
Gott nytt år
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-03, 19:31 #3
Nykomling

Nykomling

Tack har har testat runt lite med <legend> mm men inte riktigt hittat nåt jag är nöjd men än.

Har två frågor
Tror ni det skulle vara bättre att ha webb 2.0 som du nämner, har designat några PS sidor så att göra det är inget problem men är det någon poäng att göra det ?

Sen undrar jag också är det normalt att ha 18100 visningar och 720 klick under en månad enligt Google Webbmaster tools, när man ligger högst uppe på sökordet ? Eller ligger inte min såda högst upp i serp ? har kollat lite runt och verkar som den gör det
Oläst 2011-01-03, 19:35 #4
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av Delta Visa inlägg
Tack har har testat runt lite med <legend> mm men inte riktigt hittat nåt jag är nöjd men än.

Har två frågor
Tror ni det skulle vara bättre att ha webb 2.0 som du nämner, har designat några PS sidor så att göra det är inget problem men är det någon poäng att göra det ?

Sen undrar jag också är det normalt att ha 18100 visningar och 720 klick under en månad enligt Google Webbmaster tools, när man ligger högst uppe på sökordet ? Eller ligger inte min såda högst upp i serp ? har kollat lite runt och verkar som den gör det
Jag vet inte, jag själv gillar webb 2.0 mer för att det kan anses seriösare, t.ex det du har gjort nu är ju väldigt enkelt och clean, men det kan man få med webb 2.0 med om du förstår mig.

Och det andra, jag vet inte..
Oläst 2011-01-03, 20:15 #5
zebras avatar
zebra zebra är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2010
zebra zebra är inte uppkopplad
Medlem
zebras avatar

Reg.datum: Dec 2010
Kör på webb 2.0, Designen måste du göra någonting åt. Tycker inte att hemsidan ser seriös ut. Ser ut som om det vore en reklamsida.

Lycka till och god fortsättning!
zebra är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-03, 20:54 #6
delitos avatar
delito delito är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2010
delito delito är inte uppkopplad
Medlem
delitos avatar

Reg.datum: Sep 2010
Första intrycket är att hemsidan ser ut som en oseriös reklamhemsida som endast vill tjäna snabba pengar.
Du har en blogg som har en personlig touch, försök på något sätt att binda in bloggen mer i hemsidan. Folk gillar att ha en "lokal"/personlig mentor att bolla frågor med.
delito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-03, 21:07 #7
Present Present är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2007
Present Present är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2007
På nåt sätt är jag ändå impad att du dragit in 400 kr på den...släpp 100 liknande sidor och åk utomlands...

Som feedback tycker även jag att det känns mer som ett reklamblad än något jag skulle lita på.

Vad gör du med nyhetsbrevet?
Present är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-03, 21:29 #8
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av delito Visa inlägg
Första intrycket är att hemsidan ser ut som en oseriös reklamhemsida som endast vill tjäna snabba pengar.
Du har en blogg som har en personlig touch, försök på något sätt att binda in bloggen mer i hemsidan. Folk gillar att ha en "lokal"/personlig mentor att bolla frågor med.
Ja precis tänkt ett tag på att bygga ihop bloggen och sidan mer då bloggen nu känns som helt separat, men det är ju lite jobb.

Frågan då är om man ska bygga in själva sidan på en wordpress eller om jag ska bygga om allt också skapa ny design med bloggen i, med php mysql osv mer jobb men då har man full kontroll på hur allt ska se ut.
Oläst 2011-01-03, 23:24 #9
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av Delta Visa inlägg
Ja precis tänkt ett tag på att bygga ihop bloggen och sidan mer då bloggen nu känns som helt separat, men det är ju lite jobb.

Frågan då är om man ska bygga in själva sidan på en wordpress eller om jag ska bygga om allt också skapa ny design med bloggen i, med php mysql osv mer jobb men då har man full kontroll på hur allt ska se ut.
Det har du med wordpress också.
Och eftersom detta är bara statiska sidor (html) så uppdaterar du t.ex genom att öppna din index.html eller vilken fil du nu vill redigera i en wysiwyg editor som t.ex notepad eller anteckningar, och sedan lägger upp det på din FTP.
Genom wordpress som du säkert vet så gör du det automatiskt/internt om man säger så, inte manuellt - det kan vara en fördel, men igentligen spelar det inte så stor roll i längden..förrutom att de finns några små fördelar med wordpress som t.ex seo package och liknande grejer.
Oläst 2011-01-04, 00:57 #10
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Jag skulle ha gjort om hela sidan och basera den till 100% på Wordpress. Det är för det första riktigt smidigt för din egna del när det gäller redigering utav befintligt/nytt material. Jag har också hört (samt till en viss del upplevt, trots att jag inte alls har särskilt stor erfarenhet inom ämnet) att Wordpress i sig är väldigt SEO-vänligt.

En till fördel är givetvis att du kan söka bland tusentals av redan befintliga teman. Jag kan av egen personlighet säga att det är väldigt sällan som man inte hittar något som man blir nöjd med när det rör sig om Wordpress-teman. Det är riktigt skönt och smidigt.

Och så har vi ju alla dessa Plugins till Wordpress: Fantastiskt. Du kan hitta plugin som ordnar precis allt du kan tänka dig. Och, då det antagligen är aktuellt för din del, så kan du fixa Plugins som hjälper dig att SEO optimera din Wordpress-sida.

För övrigt så skulle jag satsa på ett aningen mörkare tema i vilket fall som helst. Nu menar jag inte ett riktigt, riktigt mörkt tema - Utan ett lite lagom både ljust och mörkt. Det får inte bli för mycket åt något håll helt enkelt, just nu känns det för ljust.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017