FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag ska eventuellt sälja en eller ett par sidor och i samband med detta så diskuterade vi såklart pris. Det är ju nån branschstandard med 10-12 månader av månadsinkomsten som utgångspunkt men jag funderade på om det inte fanns någon mer precist - vettigare - sätt att räkna så jag gjorde en kalkyl. Denna kalkyl är baserad på vad sidan skulle dra in baserad på en månads/dags-inkomst a X kr/mån. Den baseras också på att sidan progressivt går ner sig med Y % per månad (pga konkurrens etc) ned till en specifik gräns på säg 20 %. Därtill finns möjligheten att rabattera/profitera med en marginal/rabatt á Z %. Detta är baserat på faktumet att man ju mer man jobbar med en sida så bygger man upp en passiv dagsinkomst som sedan börjar falla när man slutar jobba med sidan. Man står alltså i valet att antingen sälja av sidan på direkten och casha in, eller låta den sakta förtvina ned till 20 % av sin nuvarande sidoinkomst. Jag skulle vilja ha feedback på denna Excel-kalkyl om den kan användas praktiskt och isf hur man ska finjustera variablerna. Du kan ladda ned den (tillfälligt) på kalkyleramera.se/accumulated_income.xls. ps. Om du vill leka med den själv så kom ihåg att "ctrl+alt+enter"-klicka i C16 då den räknar med vektorer... ps2. Kalkylen har förstås copyright |
|||
![]() |
![]() |
|
|