FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Lite sugen på en mobil som har gps då jag vill ha en sådan funktion när jag är ute och tränar spår med jycken. Nu undrar jag om någon har bra koll på vilken man ska satsa på?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Do not!! Buy an ETEN GPS Smartphone. Mine broke after 5 months, my college's one after 7 months
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Nokia N95 är sketnice.
En GPS-telefon som står högt på min lista.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Skulle nog satsa på en Nokia N95 som har rekommenderats tidigare.
Ska slå till att köpa en själv, har fått den utvärderad av en bekant som köpte den i stort sett precis när den släpptes och han är helnöjd. Mycket smidigare att ha allt i telefonen och slipper ett gäng med tillbehör för att få GPS. Det ända som talar lite emot är storleken, känns lite klumpig i fickan på jeansen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad tror vi om Sony Ericssons P1 då?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
P1 har ingen inbyggd GPS.
Jag försökte köra smartphone med extern bluetooth-gps en tid men tröttnade rätt fort och köpte en Garmin Nüvi till bilen istället, den funkar klockrent och gjorde så under över 400 mils bilåkande i Europa i somras. Och eftersom det inte finns några vettiga ruggade telefoner så köper jag strax en till GPS, fast för friluftsbruk.. så då har jag tre! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Har en N95 tycker den funkar klockrent nu med nya firmwaren som stödjer A-GPS. Tar mellan 20 - 120 s vid kallstart beroende hur bra sikt man har mot satelliterna.
Kör mest med sjökort i båten, men har även testat den vid bilkörning kartorna är snabba och man kan ladda ner gratis för "hela" världen. Men vänta tills nästa version av N95 (Black Edition) kommer som tidigare nämnts i tråden. Offtopic: En annan riktigt cool applikation för smart phones annars är ORB, där du kan streama istortsett all multimedia över 3G (fördel om man har flatrateabonnemang) till mobben. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|