FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hejsan.
Är i kontakt med en kommun angående att göra en ny hemsida till dem. Det senaste som skrevs till mig var: "Vi har budgeterat för att göra en ny hemsida under 2007. Du får vara med och lägga ett bra förslag till rimligt pris på vår kommande upphandling." Det här tar jag som att jag borde skicka en offert till dem. Nu är det så att jag inte har en aning om hur man gör en offert. Kan ni vara så snälla och ge mig lite tips och råd på vad jag ska tänka på och kanske framförallt vad den ska innehålla. Ska jag i offerten berätta vad det är jag tänkt göra för någonting och till vilket pris? Angående priset - vad tycker ni? Vad kan en kommun tänkas betala? Hur mycket pengar sitter en kommun på? Det är otroligt svårt att uppskatta hur lång tid arbetet kommer ta - men det är inget man slänger ihop på någon dag. Just nu är deras sida endast i HTML och det är en fruktansvärd massa sidor. Det kommer garanterat bli en del php/mysql då det nog är tänkt att de själva ska kunna uppdatera både det ena och det andra. Tacksam för att hjälp jag kan få! MVH Robert Liljedahl |
|||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|