FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har det blivit dags, känner att man har vuxit ur vanliga webbpaket och vill investera i en egen server. Jag har under längre tid haft lite koll på dell och deras olika servrar och har fastnat för 1850. Och gillar möjligheten att själv kunna konfigurera den efter egna önskemål. Såg nu i samband med att deras nya servrar lanserats så har de väldigt fina erbjudanden på den och känner att det är dags att slå till. Tänkte dock givetvis höra med er här innan då det verkar finnas mycket stor erfarenhet och kunskap
![]() Konfigurationen som jag kollat på är denna: DELL PowerEdge 1850 med dubbla Intel Xeon 3 GHz med 2MB L2 cache. * 2GB DDR2 SDRAM Memory (2x1GB 400MHz single rank DIMMs) (kanske ganska lite, men börjar hellre med mindre och uppgraderar) * C3 RAID 1 med PERC 4e/Di embedded dual channel RAID controller, with 256MB of cache * 2x 146GB 10,000rpm 80-pin U320 SCSI hard drive pris ca 19 000 kr Det var väl i princip det jag tänkt. Den ska driva webb, mail och databas för åtminstone ett par större och några mindre webbplatser. Jag har varken tid eller kunskap att bygga ihop en egen server i delar. Och om ni har någon annan rekommendation säg då helst inte bara "en HP server" utan gärna vilken som skulle motsvara dessa specifikationer. Då jag själv har haft svårt att hitta någon riktigt bra motsvarighet. Så vad säger ni? Är det något jag bör "byta ut" eller lägga till? |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|