FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag köper trafik från www.kelkoo.se och dom säljer bara trafik genom att ta betalt per klick.
Eftersom det är en site där shoppingsugna surfare finns så tänkte jag att 3.-/klick kan jag väl gå med på att betala, vi skulle först köra en testperiod på 3 månader (juni-augusti) När jag kollade i mitt trackinsystem så stämde det inte alls med den mängd trafik som jag fick betala för. Juni: Kelkoo 2238 klick • I verkligheten 1587 klick som gav 12 ordrar = 396.-/kund som handlade Juli: Kelkoo 2232 klick • I verkligheten 1761 klick som gav 18 ordrar = 293.-/kund som handlade Augusti: Kelkoo inte klar • 1740 klick som hittills gett 30 ordrar = 174.-/kund som handlat. Tittar man på dess siffror så ser man ju ganska snabbt att det inte går ihop. Begärde att få en loggfil som jag kunde analysera: När jag analyserat färdigt loggfilen kunde jag konstatera ganska snabbt varför vi har en sån stor "diff". Jag upptäckte samma IP nummer 977 gånger och vissa dagar var samma IP-nummer inne 25 gånger. Ett sånt klick kostar mig alltså 75.- Totalt är det 977 st av 2232 (enl logg) i juli som klickat mer än en gång, det är ju faktiskt nästan hälften... Detta mönster kan man klart se om man kollar loggfilen. Vi hade ju en diff på 651 st i juni = 1953.- + moms. Och i Juli på 471 st = 1413.- + moms. Det innebär att jag har bara på två månader förlorat ca 4.200.- inkl moms på "fusk/okynnes-klickande" När jag visade dessa siffror så sänktes priset till 1.50/klick, men jag vill naturligtvis inte betala för det stora diffen som varit. Vad tror ni om detta är det vanligt med denna typ av fuskande? // Mats |
|||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|