FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har en Dell Inspiron, som jag köpte i våras. Hårddisken var defekt så Dell skickade mig en ny som jag har bytt. Jag har tidigare skapat en Recovery DVD för Windows 8. När jag försöker installera Windows 8 via denna DVD går det bra till 30 % av installationen. Då efterlyser installationsprogrammet DVD 2 som jag inte har. Försökte med drivrutins DVD:n, men den dög inte. Vad göra?
Det verkar inte finnas någon diskimage på nya hårddisken. Jag har en startbar partition med en säkerhetskopierad Windows 8 partition skapad med Dell Backup and Recovery på en extern hårddisk, men den syns inte som USB drive under installationen trots att den är inkopplad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Du kan inte dra ner en win 8 utgåva från piratebay eller dylikt och ange din licensnyckel som är legit då? Dra över på en sticka eller DVD, alternativt - går det inte dra ner en image från microsofts webbplats?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror jag installerar den gamla hårddisken igen och sedan försöker jag skapa återställningsmedia i form av DVD eller USB-minne. Kom ihåg att inte köpa en Dell-dator för supporten är urusel och icke -existerande. Jag har försökt komma i kontakt med deras support, men det är omöjligt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Har du provat att ringa 08 590 05 199 (på kontorstid)? Mina erfarenheter är att de har en bra support med kunnig personal som återkommer och följer upp ärenden.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|