Kom ihåg mig?

Backup lösning för colo-server

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-10-02, 10:49 #1
Ins@nity Ins@nity är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2003
Ins@nity Ins@nity är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2003
Exclamation Backup lösning för colo-server

Jag har min server på colo. Jag kör FreeSBD 8 på den med virtualmin/webmin som användargränssnitt. Servern består av:

PowerEdge R410
Intel Xeon E5520 (2.26GHz, 8M Cache, 5.86 GT/s QPI, Turbo, HT), 1066MHz
6GB Memory for 1CPU (3x2GB Dual Rank UDIMMs) 1333MHz
2st 500GB SATA 7.2k 3.5" HD
16X DVD-ROM Drive SATA with SATA Cable
Redundant Power Supply (2 PSU) 500W
2x Rack Power Distribution Unit Power Cord
iDRAC6 Embedded BMC
C21 Cabled ASS R1 with PERC S300, Exactly 2 SAS/SATA Cabled Drives

Jag har köpt en mini-PC på netonnet, http://www.netonnet.se/art/dator/sta...o/127837.5077/, som jag uppgraderat med en 1TB hårddisk och tänkt använda i backupsyfte.

Nu till min fråga, vad rekommenderar ni att jag installerar för OS och backup-program på mini-PC'n? Det som är viktigt är att:

- Den tar backup på ALLA filer,mappar och databaser på servern AUTOMATISKT på satta tidpunkter* t.ex..
- Den har ett enkelt, användarvänligt GUI dvs tvärt emot FreeBSD som jag knappt förstår mig på (dent installerades och konfigurerades av en FreeBSD-Proffs-Kompis )
- Ifall jag råkar sabba, t.ex. en fil eller mapp på servern ska denna kunna återställas med ett klick från mini-pc'n

*Hade ett konto hos space2u innan och var mycket nöjd med deras backup-plan vilket var följande, för att citera dom själva:

"Vi tar backup på alla filer och databaser. Vi sparar 1 kopia per dag 7 dagar bakåt och 1 kopia per vecka 1 månad bakåt."

Sist men inte minst ska jag nämna att här hemma, som jag har mini-pc'n kör jag med Bredbandsbolaget 24Mbit tjänst med dynamiska IP.

Tacksam för ett snabbt förslag till en optimal lösning enligt mina önskemål ovan.
Ins@nity är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017