FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Såg Rapport nyss.
Enligt dom så hade Mediaanalys infört böter för den som säger upp sig, och fyratusen kronor lägre lön i månaden om man inte skrev på deras avtal om konkurrensklausul. Vad är det för företag egentligen? http://svt.se/2.33731/1.2127109/bote...09&lpos=rubrik Citat:
Senast redigerad av Magnus_A den 2010-08-31 klockan 20:02 Anledning: Länk+citat |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
En diskussion med arga kommentarer, från bland annat fd anställda, samt replik från Mediaanalys finns i lokaltidningen på adressen http://www.ostran.se/nyheter/kalmar/...ent)/view#view
MediaAnalys replik har de också publicerat på http://www.mediaanalys.se/kommentar/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Tack för länk!
De skyller på förre VD:n, var det inte han som fick sparken nyligen? Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Sådana kontrakt brukar ju en VD skriva på, en så kallad "VD klausul". Men att låta hela företaget skriva på verkar ju inte riktigt normalt. Jag tror inte heller att det skulle hålla i rätten.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Spontant känns det som rena pajasfasonerna, tycker jag personligen. Anställda uppmuntrar och stimulerar man till "stordåd" och trohet, inte straffar eller skrämmer. Att just deras bransch skulle vara mer konkurrensutsatt än andra känns också som ett märkligt och ganska tomt försvar för tillvägagångssättet.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är nog tyvärr så att föredetta vd:n både förskingrade pengar och misshandlade sin fru och nu startat en konkurerande verksamhet till medianalys. Medianalys startade han förövrigt på samma sätt när Altus såldes till något Danskt företag. Markus Everflod som han heter satt på den tiden som säljchef för Altus. Nu har han suttit i fängelse en tid men lik förbaskat lyckas han jobba i samma bransch...
Säger bara stackars de som försöker vara seriösa i den seo branschen... Varning för sammarbete, eller köp av tjänst från denna gynnare. Serchmindes heter företaget. Tillbaks till ämnet: Marcus nu försöker få sina gamla nyckelpersoner till sitt nya företag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är det ens tillåtet med sådana kontrakt i Sverige?
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Både Yellow och Nordic Ace hotar sina anställda när dom vill byta till konkurent.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Klart det är tillåtet med konkurrensklausuler för nyckelpersoner i ett bolag. Nyckelordet, så att säga, är just att det ska vara nyckelpersoner.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nu gällde det väl samtliga anställda vad jag förstod?
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|