FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Jag har en sajt som jag startade i januari i en väldigt konkurransutsatt bransch. Genom handupplagda länkar på en "resurs-sida" där jag bara länkar till relevanta sajter har jag fått in bra reciprocal links och sajten blev en PR4 Förra veckan föll besöksstatistiken drastiskt. Jag kollade in och såg att sajten blivit PR0. Drygt en vecka senare hoppar den plötsligt upp på PR4 igen. Vad kan detta bero på? Är jag i riskzonen att falla igen? PR föll först på alla undersidor ett par dagar innan den föll på huvudsidan... Det enda negativa jag kan komma på är att jag inte uppdaterat innehållet på ett tag... /Niclas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
trafiken har inget med pr att göra, är du kvar i sökmotorn behöver du inte bry dig i pr
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag hade som sagt en tydlig dipp i trafiken under den vecka jag hade PR0. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är skillnad på PR och PR. Den som syns i toolbaren är inte din PR. PR är en siffra i Googles datorer som ändras varje dag. Det som syns i toolbaren är nån slags gammal snapshot av PR.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Vad ove menar är att PR inte ÄR trafik. Pagerank indikerar möjligen trafik.
Att du temporärt får PR0-dipp låter snarare som ett nätverksproblem eller temporärt "fel" hos google. Testade du att kolla PR med flera olika verktyg? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Var kollar man PR säkrare? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vilka är vi ???
Jag har så mycket bevis för att pr inte har någon som helst betydelse för att man ska få trafik eller en sida som är ny kan ligga nummer ett i söksvar, focusera på att göra sidan bättre och mer innehållsrik än att jaga länkar och få en bra pr. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Google lämnar inte ut PR, fast det finns dom som har lyckats faktist
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
http://www.google.se/search?sourceid...mobiltelefoner
titta på denna sökning så ser du att dom 3 första har pr 4 sedan tittar du på nokias sida som har pr 6, sen förklarar du vad pr har för en betydelse. /Ove |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||