FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vad säger barometern idag? Vilket är bäst, eller är det irrelevant för seo?
www.blah.se/huvudkategori/underkategori/ eller... http://www.blah.se/huvudkategori/und...ori/sökord.htm En gång i tiden läste jag att google var mer positiv till indexsidorna i en katalog, så att därför utelämna filnamnet vore det smartare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tror man ska försöka hålla sig till att man har alla filer i roten.
Men, det är min erfarenhet. Tror att sökmotorn kan tolka det som spam. t.ex. www.minsida.se/bilar/bilar.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Validating
|
Platt struktur är bra om man inte har olika teman.
dindomän.se/sökord.html Flera teman: dindomän.se/tema1(temasökord)/index.html (inte temasökord.html). dindomän.se/tema1(temasökord)/sökord1.html (inte temasökord.html). dindomän.se/tema1(temasökord)/sökord2.html (inte temasökord.html). dindomän.se/tema2(temasökord)/index.html (inte temasökord.html). dindomän.se/tema2(temasökord)/sökord1.html (inte temasökord.html). dindomän.se/tema2(temasökord)/sökord2.html (inte temasökord.html). Det viktigaste är att INTE repetera sökorden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Ibland får man känslan av att sökmotorerna jämför 1:an med resterande sökresultat.
Exempel: Om en sprinter vinner ett 100meters lopp 3 sekunder före alla andra så är han troligen dopad. En del av mina 1 ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
domain.com/tema/sökord är alltså sämre än domain.com/tema/sökord.htm ? |
|||