![]() |
Vad säger barometern idag? Vilket är bäst, eller är det irrelevant för seo?
www.blah.se/huvudkategori/underkategori/ eller... http://www.blah.se/huvudkategori/und...ori/sökord.htm En gång i tiden läste jag att google var mer positiv till indexsidorna i en katalog, så att därför utelämna filnamnet vore det smartare. |
Tror man ska försöka hålla sig till att man har alla filer i roten.
Men, det är min erfarenhet. Tror att sökmotorn kan tolka det som spam. t.ex. www.minsida.se/bilar/bilar.html |
Platt struktur är bra om man inte har olika teman.
dindomän.se/sökord.html Flera teman: dindomän.se/tema1(temasökord)/index.html (inte temasökord.html). dindomän.se/tema1(temasökord)/sökord1.html (inte temasökord.html). dindomän.se/tema1(temasökord)/sökord2.html (inte temasökord.html). dindomän.se/tema2(temasökord)/index.html (inte temasökord.html). dindomän.se/tema2(temasökord)/sökord1.html (inte temasökord.html). dindomän.se/tema2(temasökord)/sökord2.html (inte temasökord.html). Det viktigaste är att INTE repetera sökorden. |
|
Ibland får man känslan av att sökmotorerna jämför 1:an med resterande sökresultat.
Exempel: Om en sprinter vinner ett 100meters lopp 3 sekunder före alla andra så är han troligen dopad. En del av mina 1:or blev just 1:a för att de var snäppet bättre än 2:an, trots att 2:an i mina ögon saknade optimering helt. När de var 100% optimerad så var de inte alls med i toppen. En duktig SEO kan granska de sidor som toppar och se vad som fungerar för just det sökordet. |
Citat:
domain.com/tema/sökord är alltså sämre än domain.com/tema/sökord.htm ? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson