FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
vilket är bäst http://www.double.se/ eller http://www.tradedoubler.se/ ?
kan ju tycka att double.se bättre eftersom dom betalar ut redan vid 200kr. men så har dom ju ingen annonsrotation som tradedoubler har.. vilken tycker ni är bäst ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
De är inte i samma liga riktigt. Jag kör bara med Tradedoubler, av de två
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad jag förstår så är double för de lite mindre aktörerna, men det som bestämmer ditt val borde vara vilken målgrupp du riktar dig till och vilken av tradedoubler - double som har bäst passande reklam för denna målgrupp.
Det kostar väl inget att använda någon av dessa så en kombinationen av de båda kanske kan vara att föredra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det bästa är väl att prova de i 1-2 veckor var och se resultatet? Visst kan det vara olika under olika perioder men det är det ju även fortsättningsvis!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Allt beror ju på vad man har för hemsida och vad det är för annonser man är ute efter. Att gå efter utbetalningsnivå känns lite som om man prioriterar fel egenskaper. Kom ihåg att ingen kommer tjäna pengar åt dig utan då måste ha en välbesökt sida med ett intressant innehåll. Att bara lägga upp banners på en innehållslös sida ger inga pengar oavsett om du väljer TD eller double. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Varför inte ha både TD och Double?
Double har väldigt få program att välja på, men det kan vara ett bra komplement till TD. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Generellt sett så har double PPC program, vilket jag inte sett TD ha. Dock handlar det om löjligt låg tick, typ 10 öre.. här är adsense fullkomligt överlägset.
TD har många tunga annonsörer men eftersom det är så s*****ns dyrt att annonsera i deras nätverk så lär det aldrig dyka upp några mindre och roligare annonsörer. Här tror jag double har en poäng. Dessutom gillar jag är mindre utmanar drakarna :) Jag använder båda parallellt. TD står väl för en sisådär 90% av omsättningen :) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Ta båda. Det brukar ju aldrig vara bra att lägga "alla ägg i en korg". Riskspridning m.a.o.
Just nu kör jag ändå bara med TD eftersom double inte har några passande program. Inkomsten från adsense överstiger dock affiliateinkomsterna med hästlängder. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|