Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Inlösenavtal

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-04-11, 08:54 #1
Intimas avatar
Intima Intima är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Medlem
Intimas avatar

Jag behöver tips på svenska banker som skriver inlösenavtal till nätbutiker som säljer erotiskt material.

Det verkar kört, har försökt med BABS (tvärnit), Handelsbanken fick jag inte änns öppna ett konto hos
och Nordbanken utreder saken (har gjort en längre tid nu)!

Så ville därför höra med er här på WN om ni kan ge mig något tips om detta! - Vill nämligen ha ett tredje betalalternativ i min butik, nu har jag Postförskott och Paynova!
Intima är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-11, 09:04 #2
Bifrosts avatar
Bifrost Bifrost är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
Bifrost Bifrost är inte uppkopplad
Medlem
Bifrosts avatar

Reg.datum: Jan 2005
Euroline? Vilken bank har du? Varje bank har ju avtal med inlösen är du redan kund kan dom väl inte neka? Eller kanske är jag blåögd :)
Bifrost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-11, 09:10 #3
Intimas avatar
Medlem

Medlem
Intimas avatar

Citat:
Originally posted by Bifrost@Apr 11 2005, 08:04
Euroline? Vilken bank har du? Varje bank har ju avtal med inlösen är du redan kund kan dom väl inte neka? Eller kanske är jag blåögd
Jag har idag Föreningssparbanken som jag har haft sedan barnsben! Men deras bolag BABS som skriver inlösenavtal är stenhårda och vill inte jobba med sedana som säljer erotiskt material!

Jag var faktiskt inne på min centrala bank (Föreningssparbanken) och skrev papper med dem där och allt var frid och fröjd och de accepterade mina produkter, men när de skickade ärendet vidare till BABS ringde det en dam till mig som meddelande att BABS och VISA inte vill stödja "porrbranshen".
Oläst 2005-04-11, 09:51 #4
Fredriks avatar
Fredrik Fredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Sep 2003
Fredrik Fredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Fredriks avatar

Reg.datum: Sep 2003
du har samport , debitech, posten betalväxel och några till finns det väl...vi kommer förmodligen att börja jobba med Samport de som enligt min uppfattning hade de bästa priserna! sjysst med olika tillval också!

MVH och lycka till
Fredrik
Fredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-11, 10:05 #5
Intimas avatar
Medlem

Medlem
Intimas avatar

Citat:
Originally posted by Fredrik@Apr 11 2005, 08:51
du har samport , debitech, posten betalväxel och några till finns det väl...vi kommer förmodligen att börja jobba med Samport de som enligt min uppfattning hade de bästa priserna! sjysst med olika tillval också!
Jag har tänkt att använda mig av Samport, men för att använda deras system så krävs det ett inlösenavtal
hos en bank! - Det gäller även Debitech kan jag tro, dock ej säker!
Oläst 2005-04-11, 10:48 #6
Intimas avatar
Medlem

Medlem
Intimas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Erotikboden
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Jag har tänkt att använda mig av Samport, men för att använda deras system så krävs det ett inlösenavtal
Har nu på förmiddagen pratat med Debitech och det krävs att man har inlösenavtal med en bank även där!

Har även ringt Euroline och de ville heller inte skriva inlösenavtal till butiker som säljer erotiskt material!

Banker är fruktansvärd trångsynta enligt mig! - Om de inte vill ha mer erotikbranschen att göra så kan de väll inte ha kunder som bensinmackar och andra butiker som säljer porrtidningar och porrfilmer! Eller ??
Oläst 2005-04-11, 10:54 #7
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
Citat:
Originally posted by Erotikboden@Apr 11 2005, 09:10

Jag var faktiskt inne på min centrala bank (Föreningssparbanken) och skrev papper med dem där och allt var frid och fröjd och de accepterade mina produkter, men när de skickade ärendet vidare till BABS ringde det en dam till mig som meddelande att BABS och VISA inte vill stödja porrbranshen.
Att VISA inte skulle vilja stödja porrbranschen är det roligaste jag hört på länge.
foks är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-11, 11:34 #8
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Finns tidigare poster om Samport (Telluspay) om just detta.

Ett företag jag inte rekommenderar iaf.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-11, 14:10 #9
Intimas avatar
Medlem

Medlem
Intimas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av foks
Citat:
Jag var faktiskt inne på min centrala bank (Föreningssparbanken) och skrev papper med dem där och allt var frid och fröjd och de accepterade mina produkter, men när de skickade ärendet vidare till BABS ringde det en dam till mig som meddelande att BABS och VISA inte vill stödja porrbranshen.

Att VISA inte skulle vilja stödja porrbranschen är det roligaste jag hört på länge.
Jag tycker också att det låter lite kul med tanke på alla betalporrsiter där man kan betala med kort och VISA.

Fattar inte varför BABS, Handelsbanken, Danske Bank osv skall vara så trångsynta och försiktiga!
Oläst 2005-04-11, 14:17 #10

Citat:
Citat:
Originally posted by -foks@Apr 11 2005, 09:54
Citat:

Jag tycker också att det låter lite kul med tanke på alla betalporrsiter där man kan betala med kort och VISA.

Fattar inte varför BABS, Handelsbanken, Danske Bank osv skall vara så trångsynta och försiktiga!
BABS är väl inte VISA?

BABS VILL inte ha med porr/erotik att göra.
Vad sen VISA pysslar med kan inte BABS påverka.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017