FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har förstått att storleken på sidan spelar roll, desto mindre sida, desto högre på google.
Nu undrar jag vad google raknar med i sin storlekskoll. 3 snabba frågor: 1. Räknar den PHP script så som räknare och sånnt? (script som INTE skriver ut någon text på sidan) 2. Räknar den bilder, så om html koden är på 2 kb och man har en bild på 8kb, räknar google sidan som 2 eller 10 kb då? 3. Räknar den en inkluderad CSS fil? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Som jag har förstått det va vad jag läst är det vad som skickas till besökarna som säknas. Dvs bilder och css, men inte script som endast körs på servern.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Undrar hur den räknar min sida då. Ligger etta på relevant sökterm, det redan när enbart html låg på 30k. Nu ligger enbart html på 14k.
Var hamnar jag då ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Den storleken som "räknas" för google, är det den som står när man söker?
Altså: "www.sida.com - 27k - 8 Oct 2004" ? OM det är den som gäller så verkar det bara vara HTML koden, och inte bilder och inte den inkluderade CSS filen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Självklart gäller det endast den data som skickas till klienten (HTML+CSS etc)..
vore skrämmande om google kunde tanka ner vår php/asp kod.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Ett sidospår när det gäller storlek: AdSense får det svårt att välja ut relevant reklam till en sån sida som avståndstabellen, stor total storlek samtidigt som det är relativt lite användbar text (AdSense support kallar det en problemsida).
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Har du varit i kontakt med supporten ang. detta, isf vad skrev dom exakt? Thomas
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
/Bengt
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Man tackar! Thomas
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Okaj, back to topic nu grabbs, frågan jag skrev innan, är det nån som vet hur det är med den:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|