Citat:
Originally posted by Thomas@Oct 10 2004, 22:04
Intressant, kan du förklara detta lite mer i detalj vad dina slutsatser är?
Har du varit i kontakt med supporten ang. detta, isf vad skrev dom exakt?
|
Hmm, ja vad skrev dom exakt? Har inte det kvar (tror jag), i det här fallet skrev jag fritt ur minnet, ska erkännas. Fick inga annonser alls först, och sen blev det inte särskilt relevant, så jag skrev om det till supporten, och ville veta om det var något jag kunde göra åt saken. Svaret var ungefär så att det fanns vissa problemsidor och detta var en sådan... Jag uppfattade att stora filstorlekar med lite sökbar text var problem, var det fel uppfattat? Blir osäker när du frågar, om jag missuppfattade deras svar? Kontentan för mig blev då att det var inget direkt fel på min sida, utan problem för roboten med såna sidor bara. Det blev sedan bättre (utan ändringar från min sida) fast inte riktigt bra. Kanske är det helt enkelt tiden som spelar roll i det fallet? Nu är största problemet att i sökruta #2 blir det sällan någon annons, vilket går bra på mina enklare sidor. Just det med den stora filstorleken kombinerat med lite användbar text uppfattade i varje fall jag att dom menade var ett större problem än om samma lilla användbara text hade förekommit ensam på en sida. Sedan tycker jag också att det verkar stämma på mina sidor då jag jämför "normala" sidor med den knepiga avståndstabellen, därför har jag utgått från att det är så. Dock ska sägas att jag har inte haft möjlighet att jämföra med en 87k stor fil innehållande endast användbar text (kanske problem då också?).
/Bengt
|