FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hoppas ni juridikkunniga hittar till den här tråden.
I november blev jag kontaktad angående "annonsering" på en viss stor sajt. Deras minimiavtalstid var normalt minst 3 månader men jag var väldigt tydlig med att det inte var aktuellt. Detta framgår av utförlig mailkonversation oss emellan, och står även i avtalet eftersom jag var noga med detta. Det vi kom överrens om, och som också står i avtalet, var att vi efter en månad skulle göra en utvärdering och om vi var nöjda förlänga med 1 eller 2 månader. Sedan kommer det förstås en faktura på 3 månader. Förfallodatum i februari. Jag kontaktar dem och påtalar att detta var inte som det skulle och bad dem skicka en ny faktura för endast 1 månad. Svaret blev som följer: Fakturan och allt stämmer Malin, och även det vi kom överens om. 3 månader är egentligen min tiden, men vi gjorde ett undantag att vi prova en månad för X kr och faller det sig väl ut så förlänger vi en eller 2 månader till. Så bara betala in för dec i början på januari X:- så tar vi en avstämning då. Som jag nämde för dig Malin vill jag har en bra samarbete mellan varandra och att bägge ska blir nöjda och glada =) så du behöver inte oroa dig för konstigheter. Eftersom jag kände mig trygg i kontakten med denna person, hade sparat all mailkonversation om allting samt det hela skrivet i avtalet, så nöjde jag mig med detta svar. Efter 2 veckor meddelade jag att resultatet inte verkade så lovande, men vi skulle ju utvärdera efter en månad. Efter exakt en månad skrev jag att jag inte var intresserad av någon förlängning, samt att jag fakturan således inte var aktuell och bad dem skicka en ny, alternativt en kreditfaktura för de 2 extra månaderna. Då tog det stopp. Tvärstopp. Jag skrev ett formellt brev att jag bestred fakturan samt hänvisade till avtalet. Svar: Hej Malin. Så funka det inte riktigt att jag kan kreditera en faktura som vi har kommit överens om... Vi var ju överens med uppläget av det hela, så jag kan tyvärr inte ändra nått för er. Hänvisade åter till avtalet samt vidarebefordrade tidigare mailkonversation. Skrev igen att fakturan bestreds. Men personen i andra ändan fattar liksom inte. Han verkar inte ämna följa det sedvanliga förfarandet vid bestridande av faktura utan tramsar bara vidare med konstigheter och säger att de inte kan göra något åt detta. Han accepterar liksom inte att fakturan bestrids utan skiter helt i det. Något tips om vad jag ska göra för att gardera oss juridiskt och försäkra mig om att vi inte hamnar hos kronofogden? |
|||
![]() |
![]() |
|
|