Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Chat för e-handel?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-12-09, 11:31 #1
sandstream sandstream är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 130
sandstream sandstream är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 130
Jag letar efter ett företag som via en chat kan svara på enklare kundfrågor, helst dygnet runt.

Vet ni något företag med svensk personal som erbjuder detta?
sandstream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-09, 13:10 #2
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
bra affärsidé. jag har själv letat efter en liknande lösning.
Jag vet att det finns företag som man kan outsource:a hela kundtjänsten till.
Jag återkommre om jag kommer på vad det företaget heter.
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-09, 13:20 #3
Crilles avatar
Crille Crille är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 224
Crille Crille är inte uppkopplad
Medlem
Crilles avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 224
Detta var ju lite intressant. Erbjuder liknande tjänst till mina kunder och en samarbetspartners kunder. Kanske skulle spinna vidare inom detta område och lansera en publik tjänst istället
Crille är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-09, 13:37 #4
sandstream sandstream är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 130
sandstream sandstream är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 130
Ja, återkom gärna om ni hittar något!
sandstream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-09, 15:51 #5
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Jag anlitar själv Kalix24 (24-timmar kundtjänst) men vet inte hur omfattande "svar" de kan ge. Men det går nog att lyssna med dem. Jag har ett nummerabbonemang på Telia som alla kunder kan ringa till och sen tar de meddelande åt mig som de mailar, men jag har den enklaste tjänsten. De kan göra mycket mer än så.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-10, 08:37 #6
Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 279
Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 279
Spännande tanke.. Detta måste jag kolla vidare på Vad får du betala ConnyWesth?
Fredrik.an är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-10, 08:46 #7
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Jag betalar 650 i grundabbonemang men det brukar landa på ca 1200 per månad. Jag har lite tilläggstjänster som jag betalar extra för.

Här är deras webbsida: http://www.kalixtele24.se/
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-10, 08:53 #8
DreamLogistics DreamLogistics är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 147
DreamLogistics DreamLogistics är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 147
Jag vet att man inte får göra allt för mycket reklam här.

Vi arbetar med kundtjänst just mot e-handel. Vi hanterar våra kunders e-post, telefon men också chat.

Det går helt enkelt ut på att vi sätter upp en kundtjänst som alltid svarar med ditt företagsnamn, du har fasta tider som vi alltid svarar på och du betalar endast för den aktiva tid din kundtjänst arbetar. Gäller både telefon, e-post och chat.

Alla säljare hänvisas till mail och du betalar INTE för dessa samtal.

Jag svarar gärna på frågor.
DreamLogistics är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-10, 10:59 #9
Tomas J Tomas J är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 44
Tomas J Tomas J är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 44
Då det redan kommit svar om ex. telefonpassning inte bara chat fyller jag gärna på med dessa som jag använder mig av och är mycket nöjd med:
http://www.cellip.com/sv/01_solution...isttjanst.html

395 kr/mån + 9 kr/samtal + 3 kr /SMS som skickas till mig. E-postmeddelande är gratis.

En utmärkt hjälp för mig som enmansföretagare, jag känner mig mindre stressad nu då jag vet att det alltid är någon som svarar i telefon. Att vidarekoppla till ex. mobilen är inte alltid aktuellt, inte med småbarn och ett harmoniskt familjeliv i alla fall :unsure:
Tomas J är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-10, 13:22 #10
DreamLogistics DreamLogistics är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 147
DreamLogistics DreamLogistics är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 147
Ett stort problem med kundtjänst där du betalar per samtal är alla säljare som ringer. Vi har butiker som kan få upp mot 20 samtal per dag = 180 kronor/dag.

Vi tar inte betalt för samtal från säljare utan hänvisar dem till mail.

Vi arbetar med inriktning mot e-handel och kan (om din plattform tillåter) ta emot beställningar, ändra beställningar men självklart också svara på frågor. Vid frågor som blir mer specifika för dina produkter tar vi emot frågan och återkommer till kunden när vi fått svar av dig.

Du får med andra ord ett eget telefonnummer som du använder på din sida/butik. När dina kunder ringer svarar vi med ditt företagsnamn. När det är stängt har du ett eget svarsmeddelande.
DreamLogistics är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017