WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   E-kommers (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Chat för e-handel? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=33844)

sandstream 2008-12-09 11:31

Jag letar efter ett företag som via en chat kan svara på enklare kundfrågor, helst dygnet runt.

Vet ni något företag med svensk personal som erbjuder detta?

MRDJ 2008-12-09 13:10

bra affärsidé. jag har själv letat efter en liknande lösning.
Jag vet att det finns företag som man kan outsource:a hela kundtjänsten till.
Jag återkommre om jag kommer på vad det företaget heter.

Crille 2008-12-09 13:20

Detta var ju lite intressant. Erbjuder liknande tjänst till mina kunder och en samarbetspartners kunder. Kanske skulle spinna vidare inom detta område och lansera en publik tjänst istället :)

sandstream 2008-12-09 13:37

Ja, återkom gärna om ni hittar något!

Conny Westh 2008-12-09 15:51

Jag anlitar själv Kalix24 (24-timmar kundtjänst) men vet inte hur omfattande "svar" de kan ge. Men det går nog att lyssna med dem. Jag har ett nummerabbonemang på Telia som alla kunder kan ringa till och sen tar de meddelande åt mig som de mailar, men jag har den enklaste tjänsten. De kan göra mycket mer än så.

Fredrik.an 2008-12-10 08:37

Spännande tanke.. Detta måste jag kolla vidare på :) Vad får du betala ConnyWesth?

Conny Westh 2008-12-10 08:46

Jag betalar 650 i grundabbonemang men det brukar landa på ca 1200 per månad. Jag har lite tilläggstjänster som jag betalar extra för.

Här är deras webbsida: http://www.kalixtele24.se/

DreamLogistics 2008-12-10 08:53

Jag vet att man inte får göra allt för mycket reklam här.

Vi arbetar med kundtjänst just mot e-handel. Vi hanterar våra kunders e-post, telefon men också chat.

Det går helt enkelt ut på att vi sätter upp en kundtjänst som alltid svarar med ditt företagsnamn, du har fasta tider som vi alltid svarar på och du betalar endast för den aktiva tid din kundtjänst arbetar. Gäller både telefon, e-post och chat.

Alla säljare hänvisas till mail och du betalar INTE för dessa samtal.

Jag svarar gärna på frågor.

Tomas J 2008-12-10 10:59

Då det redan kommit svar om ex. telefonpassning inte bara chat fyller jag gärna på med dessa som jag använder mig av och är mycket nöjd med:
http://www.cellip.com/sv/01_solution...isttjanst.html

395 kr/mån + 9 kr/samtal + 3 kr /SMS som skickas till mig. E-postmeddelande är gratis.

En utmärkt hjälp för mig som enmansföretagare, jag känner mig mindre stressad nu då jag vet att det alltid är någon som svarar i telefon. Att vidarekoppla till ex. mobilen är inte alltid aktuellt, inte med småbarn och ett harmoniskt familjeliv i alla fall :unsure:

DreamLogistics 2008-12-10 13:22

Ett stort problem med kundtjänst där du betalar per samtal är alla säljare som ringer. Vi har butiker som kan få upp mot 20 samtal per dag = 180 kronor/dag.

Vi tar inte betalt för samtal från säljare utan hänvisar dem till mail.

Vi arbetar med inriktning mot e-handel och kan (om din plattform tillåter) ta emot beställningar, ändra beställningar men självklart också svara på frågor. Vid frågor som blir mer specifika för dina produkter tar vi emot frågan och återkommer till kunden när vi fått svar av dig.

Du får med andra ord ett eget telefonnummer som du använder på din sida/butik. När dina kunder ringer svarar vi med ditt företagsnamn. När det är stängt har du ett eget svarsmeddelande.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson