FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag har gjort ompekningar på ett halvdussin olika domäner (.se, .com och .nu) när mitt webbhotell kraschade nyligen. Vissa ompekningar har gått blixtsnabbt medan andra har tagit över 48 h. Vilket gör att jag måste ställa frågan hur fungerar DNS-ompekningen? När man gör ändringen hos IIS läggs den i kö för ompekning tills någon server nånstans beslutar att titta på nya ändringar? ...eller... Kopplas sidan bort på direkten och blir svart för att sedan när ompekningen går igenom, peka på den nya sidan? Hur vet man vilken DNS som egentligen är aktiv för en sida? Hur vet man om något gått snett med ompekningen? Har inte riktigt tid att vänta. Har väntat över 48 h alltså för en .com och en .se. Det finns ju ett "test av delegering" på domänhanteraren. Där får jag "not authorative" för nya DNS:en och "ok" för gamla adressen. Alla andra .se har gått på under 2 h. .com - adressen kan jag inte testa på samma sätt. Eller? // Clirre ps. om det kan vara till någon nytta att veta så är domänerna presenttips . com och maskeradkostymer . se |
|||
![]() |
![]() |
|
|