Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Semesterersättning

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-04-29, 18:15 #1
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2004
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar

Reg.datum: Mar 2004
Hej!
Jag har jobbat på ett företag till en släkting på sommrarna och lite från tillfälle till tillfälle under resten av året, nu de senaste 3 åren.

Någon semesterersättning har aldrig betalats ut och något ordentligt anställningsavtal har heller aldrig skrivits. Jag har skrivit upp mina timmar och fått min lön utbetalad i slutet av månaden med avdragen skatt, precis som på vilket arbete som helst.

Saken är den att på min lönespecifikation står det bara X antal timmar á 80kr kanske. Sen finns totalsumma, avdragen skatt och namn och datum med, i vanlig ordning. Det står absolut ingenting om semesterersättning.

Nu när jag frågade om det så säger min farbror att det ingår i lönen, fast det har aldrig framkommit någonstanns. Inte heller vid något muntligt avtal. Kan han göra så?

Är det inte någon slags praxis att om inget annat anges så utbetalas semesterersättning med 12.78% nästkommande år, någon gång runt maj månad? jgul kanske vet?
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017