FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej!
Ny här, men har läst forumet för att kunna suga åt mig kunskaper av er kompetenta webmasters. Jag har sökt igenom en hel massa trådar om värdering men ingen tar direkt upp det jag letar svar på. Den webbshop jag jobbar med startades med i princip inga pengar alls. Den har växt långsamt, och alla pengar som kommit in har lagts ut direkt igen på marknadsföring och nya produkter. Vågar inte skriva namnet här så jag bli avstängd pga egenreklam eller nåt. Nu börjar det bli lite trist att snåla sig fram och jag vill lägga in en högre växel. Bättre marknadsföring (jag vill låta ett proffs skapa banners och ny logga exempelvis, istället för att desperat knåpa ihop allt själv på en kvart när det behövs) Större webbshop, större sortiment = högre konverteringsgrad. Vill därför gå till banken för att försöka få lite lån. Jag vill förklara för banken att bara webbshopen i sig nu har ett visst värde också, att det är värt en del att komma på såpass bra placeringar vid sökningar, mm. Men det är lite svårt för dem att fatta här på Handelsbanken i Torslanda... Jag vill alltså inte sätta ett pris för att sälja - det finns inga sådana planer. Jag behöver visa för banken att webbshopen i sig är en säkerhet för dem. Det är inga miljoner jag vill låna precis, men typ 100 000 skulle räcka otroligt långt. Nöjer mig med hälften också om det skulle vara så. Vad säger jag till banken att shopen och domänen är värd, och hur visar jag det för dem? De siffror som brukar nämnas här är typ ett år * vinsten men det blir ju konstigt eftersom det inte finns någon vinst ännu. Allt har ju investerats direkt igen... Och de ser marknadsföringen (en stor del av utgifterna) som förbrukad - precis som om man sätter in en annons i en tidning som sedan slängs och ingen läser mer. Men det funkar ju inte riktigt så på nätet. Erfarenheter, någon? Vore tacksam för lite hjälp... |
|||
![]() |
![]() |
|
|