FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har tidigare anlitat jx.se för snapback av .se domäner, och kollar nu runt lite hur det ser ut för övrigt med sådan tjänster och nu när jag har kollat har det kommit upp lite frågor.
Kan bara en person/företag bevaka en domän för backorder? Hur ser det ut hos dom olika tjänsterna ( jx, dinegen, neware. någon annan?) Om inte hur avgörs vem som får den om företaget i fråga lyckas snappa den? På t.ex. snapnames för .com så blir det ju auktion om fler vill ha den.' Någon som kan ge mig svar? //Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Read Only
|
Tjenare Andreas.
Varsågod: http://www.nameseek.se där kan du lägga bud på en domän så reggar dom den åt dig. Men vad jag inte förstår är att : tänk om dom inte lyckas regga den före någon annan ? Då behöver man inte betala något eller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vissa har så att man får tillbaka de pengar man betalat in.
//Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Read Only
|
Citat:
Jag la nyss ett bud på en domän ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Nej, med NameSeek är det är riskfritt. Vinner de inte domänen så behöver du inte heller betala nåt.
Så är det för övrigt med de flesta snap-back tjänster. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Read Only
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En del snapback-tjänster kräver dock betalt i förskott. Vinner de inte domänen får du behålla dina pengar, men bara på deras "virtuella konto". Därför ges man inget annat val än att återinvestera pengarna i samma snapback-tjänst.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Read Only
|
Någon som tänker anväda NameSeek till dom domänerna som expires imorgon?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Inte någon som har insikt i hur det sköts?
Decibel, hur gör ni på jx? //Andreas |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|