FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tja!
Jag reggade några .se domäner nu när dom blev "fria". Jag blev tilldelad många fler än vad jag trodde så nu måste jag göra mig av med några. Planen från början var egentligen aldrig att köpa för att sedan sälja, trodde som sagt att det skulle vara mkt tuffare att får sig en domän. Hur som helst... Jag har slängt ut annonser på typ blocket, aftonbladet och liknande ställen men det känns inte riktigt som att man når fram till dom som skulle kunna vara intresserade. Jag har även skickar ut förfrågningar direkt till personer och företag som jag tror skulle kunna var intresserade. Men jag undrar om det finns något bra ställe att sälja sin domäner på? Vad kan man få för en domän? När man kollar in en del auktioner på nätet begär dom hur mycket som helst och har oftast 0 bud... Internet hypen är väl som över eller? Men med bra namn borde man väl ändå kunna göra sig någon tusenlapp? Dom namn jag har är förljande: animation.se blandat.se digitalvideo.se dvdskivor.se fotografera.se grafik.se halfpipe.se layout.se kortspel.se reslust.se skivor.se // Niklas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Starta en svensk domän-aktion sida? Kanske vore något!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
Layout.se är bra ![]() |
||
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
domain4sale.se är en ny sida ett partnerföretag till mig nyligen startat eller håller på att bygga upp har inte riktigt koll. Men är en sån där svensk domän säljarsida... ingen aning om hur många som vet om den osv. dock.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Blä, jag som tänkt regga domains4sale.se. Känns lite korkat att göra det nu...
Någon som har andra domänförslag för en sån sajt? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
gofuckyourself är ett bra exempel på att webmastrar inte behöver hjälp med enkla domän ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tycker det är svårt att värdera domäner, allt beror väl på efterfrågan.
Det var 46 st som sökte domänen valuta.se vid förhandsregistreringen varav mer än hälften var AB-företag så man tycker att potentialen för denna borde vara ganska bra. Vad skulle denna domän kunna vara värd tro? Av de sökande fanns bland annat Forex AB. // Michael mobilspel.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Så kan du säkert få ut 50000kr. Skulle jag tippa på iaf... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad jag har förstått så är det bästa inte att ringa/maila företag och fråga om de vill köpa domänen i fråga. Man kan då råka illa ut via ATF? Detta kanske bara gäller "tveksamma" namn som kan/är vara patenterade?
Det bästa kanske är att avvakta tills de i sin tur kontaktar en själv... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
VIP
|
Citat:
|