FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
Problemet med namnet är att få kan göra något utav den som ger fina intäkter. Går ju alltid göra ett litet program som växlar valuta från valuta om man skriver in t.ex. 100 dollar till Svenska kr. Men det ger ju inte så mycket pengar, för då får man in lite på annonsering. X-change och Forex däremot skulle kunna göra vinst utav den. För att det krävs S T O R T kapital att köpa in andra valutar och ha det på lager. För börsen m.m. svänger och valutorna sjunker. Men Valuta.se är värd en del. |
||
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Och vad man skall ha den till rent kommersiellt om man inte endast tänker erbjuda ex Forex att köpa den? Visst man kan säkert få några typein's av folk som vill ha valutakurser men hur man sedan får det att bli pengar är nöten att knäcka. Visst är det sant att "Men valuta.se är värd en del." men den är nog endast värd nåt för ett växlingsbolag. Sälja är nog melodin. Citat:
WN
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Angående försäljning av domäner, någon här som driver en sida med återförsäljning?
Tänker främst på något i stil med återförsäljning för Wild West Domains (från GoDaddy). Tycker det verkar vara en bra deal för att lansera en sida som enbart säljer domännamn. Kommertarer? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det finns en svensk site vid namn http://www.missdomain.com som man kan sälja domäner på, har själv lagt in 5 st där...tror dock inte den är så jättevälbesökt...det är den enda svenska jag vet om, skulle gärna själv vilja veta om det finns en som är större, finns en hel del andra som är stora men de är mer internationella.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är intresserad av ett av domännamnen som du har.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
befogad fråga
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Halloj
Jag äger domänen www.datordelar.se, tror ni den kan vara värd något? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
ihatethisworldbecauseitsucksalot.com är till och med värd en del. Det handlar inte om att ett domännamn är "bra" utan att hitta rätta köparna. Men i princip kan man säga att, dessto kortare domännamnet är dessto lättare är det att hitta en köpare. T.ex. ap.se är lättare att sälja än lolomgrofl.se Så på svar på din fråga, värdet på domänen är vad budgivarna ger! ![]() |
||
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag komöver denna sida precis... kanske var något intressant..?
http://www.sedo.nu/main.php3?language=se |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|