FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag ska starta en bartenderskola och har reggat lite domäner. Nu vill jag gärna ha lite tips om vilket jag ska välja som skulle gå bäst hem hos Google eftersom google i första hand tittar på URL namn och typ?
Eller kan jag använda alla och "redirects" till en URL? Skulle det hjälpa? Vart kan jag se vilka som är dom populäraste sökorden: Bartenderskola eller Batenderkurs osv? Tack på förhand, Mats |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Mitt tips är att ta en url som besökaren minns, fast just i detta fall passar båda domänerna lika bra. Jag tycker bättre om kursdomänen, men det är min smak.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Google tittar inte alls i första hand på domännamnet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Oj, jag glömde skriva ut domänerna jag reggat:
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Spontant - bartenderkurs. "Skola" låter neggigt och som en längre utbildning. Kurs attraherar de rastlösa som snabbt vill bli bartenders...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
med bindestreck låter det som en dålig särskrivning
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du skall främst välja ett namn som människor gillar.
Jag tycker bartenderskola låter seriösare... Du kan nog slumpa fram det du vill ha, plocka ett ur högen av förslag helt enkelt. Jag tycker ofta att man lägger ner för mycket tid på domännamn. Dessutom kan du glatt använda allihop och köra 301 ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
En nackdel med bartender-skolan domänernera är att de lätt att förväxla med bartenderskolan som redan är upptagna och är ett helt annat företag.
T.ex. om adressen ska användas i samband med radioreklam eller annan "offline-reklam" är det lätt att ni lika mycket marknadsför era konkurrenter -> bartenderkurs Men annars så håller jag med en föregående - kanske bättre att välja ett helt eget namn, och satsa på att marknadsföra det istället... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Som föregående säger så är det inte alltid bra att namnet liknar en konkurrent om denne är större än dig själv och därför mera känd och etablerad...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Då väljer jag som sagt en domän och kör 301
![]() ![]() ![]() Men jag kan väl kolla någonstans viket ord det söks mest på? Bartenderskola eller bartenderkurs. Men vart / hur? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|