FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du kan kolla på: http://www.digitalpoint.com/tools/suggestion/
Det kollar inte i Google, men du får en "hunch". Det rapporterar inga sökningar på ordet bartenderskola bartenderutbildning ger 29,4/dag vilket omräknat till Google borde handla om runt 100 sökningar/dag på det ordet. Särskrivningar är populära gå dit å titta.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Hmm "Bartenderutbildning verkar vara populärt sökord, så nu har jag köpt:
bartenderutbildning.nu & bartenderutbildning.net Så det ska bli kul att se vad som händer när jag får igång allt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ordet bartenderskola och bartenderutbildning är populärt på sökmotorerna. Hms, skulle nog inte vara fel att gå en sådan utomlands heller
![]() Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Domännamnet är inte avgörande för placeringnen i SERPen, så välj ett som känns bra helt enkelt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Skulle vara kul om filk kunde rösta på en favorit domän:
bartender-skolan.com bartender-skolan.se bartenderkurs.nu bartenderskolan.eu bartenderutbildning.nu bartenderutbildning.net Gärna om du röstar efter lite efterforskning med ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag röstar för bartenderutbildning.
Google info: Sökningar någonstans kring 1,786 /månaden(Seobook) Rtesultat 1 - 10 av ungefär 62 200 vid sökning efter bartenderutbildning Med rätt domän, seo och inlänkar så ligger du säkert i top rätt fort ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Enligt Eniro såg sökningarna ut såhär:
bartenderskola 4350 bartenderkurs 3140 Inte så mycket till hjälp kanske... Bartenderutbildning kan ju vara lite för seriöst...det beror ju lite på vad för typ av kurs du ska ha. Ska du ha en gratis onlinekurs eller så kanske utbildning känns som att ta i. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej det är en utlandskurs. Myket seriös. http://bartenderskolan.ayianapa.nu/
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej,
Detta är en ganska lurig fråga. Skulle jag ge ett råd, i dagsläget, så skulle det vara att positionera www.bartender-skolan.com. Varför? Jo för att G, i dagsläget läser "bartenderskolan" bättre men i framtiden inte kommer att skilja på de båda. Förutom när sök sker på "bartender" eller "bartender skola". Där finns värdet! Med tanke på hur G har förändrats det senaste året så e det nog ingen förvåning om G ger ett högt värde till den diskuterade domänen (om denne har hyfsat lång historik och erhåller ett flertal länkar, har ej kollat). På sikt kommer G förmodligen inte att skilja på singularis o pluralis (bestämd och obestämd form)... Vilket skulle ge dig en fördel. Hur G kommer att bedöma tecken som "_" och "-" är fortfarande relativt enkelt. G skiljer på det och värderar en "viss metod" högre än andra, idag, och även förmodligen imorgon. Utgår man ifrån att Google så småningom vill kunna tyda/följa med i ett visst språk eller "sammanhang"så inser man ganska snart att den som söker via G kommer att erhålla alternativ, både från en rak fråga och vad gäller området inom samma fråga. D v s när ett sök via Google görs så kommer sökmotorn att ta hänsyn till böjningar, vad gäller ord, samt området där "grundordet" härstammar ifrån. Google måste ju ändå söka vägen att nå en människas handlingsförmåga och en egen förmåga att rationalisera bort onödiga svar. Bara att diskutera en "allmän" form av säkerhet med gemene man ger sken av i dagsläget att en hårdare byråkrati kommer att genomföras. Det är definitivt sant! Visst är det i grund o botten "content" som skiljer hemsidor åt!? Men för att lyckas i dagsläget kan det räcka med at erhålla någon enstaka länk från "rätt ställe". Använd ett flertal verktyg o dra en generell slutsats: 1) Domän - Vill man synas på en 2-fras-mening eller mer så är "-" mitt första alternativ och "_" mitt andra. 2) Historik - Området du vill vara aktiv inom är relativt exponerat för sökmotorerna. Förslagsvis köper du en domän med lång historik istället för att lägga upp en ny. Alternativt, om domänen har hyfsad historik, så lägg upp allt material som du har kring ämnet. Artiklar är mycket bra. 3) Oavsett om domänen är ny eller gammal så är grundregeln för synlighet "innehåll". Detta innebär ett så gediget material som möjligt i syfte at beskriva verksamheten/erna (se ovan). 4) Därefter så skall du länka, länka och åter länka... men begrunda om en länk är bra eller dålig! /XC ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|