FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Någon som har eller har haft e-butiken från www.starweb.se ??
Är det något att ha? :huh: :huh: // Johan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Välkommen...sök....
Det finns en del trådar i ämnet, och det finns också representanter här från Starweb.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
...eller kombinationen Joomla! och Virtuemart
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Titta bl.a på XT Commerce (www.xt-commerce.com)... Eller som tipset ovan www.virtuemart.com ... Tycker jag känner igen din nick "jocke4u"... Var inte du ganska aktiv på oscforum.se tidigare? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej Daniel,
Du har så rätt så, känner allt igen dig också :-) Såg också att du har börjat använda Virtuemart på ditt hosting företag, kul. Vi håller på att sätta upp en ny ebutik med Virtuemart so jag tycker är mycket bättre än osCommerce. osCommerce har tappat mitt förtroende. Harald verkar köra "envälde" och det händer inte mycket och ändrade planer. Virtuemart är idag ett mycket mindre community men pulsen är mycket hög och de växer så det knakar. Att Virtuemart baserar sig på Joomla! är ju heller inte fel eftersom J! är mycket snyggt gjort (komponentbaserat med en snygg arkitektur) Kombinationen Joomla! och Virtuemart ger en helhet som inte är möjlig med med ocCommerce (utan drastiska omskrivningar). Nu skall man också tillägga att med J!/VM så måste man också hacka i koden för att få till en personlig touch men det ger mer från basen. Vad det gäller XT Commerce så är väl detta baserat på osCommerce, paketerat med ett antal contributions och en prislapp (på en mjukvara som är GPL). Skulle nog inte hoppa på detta ... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Joomla/Virtuemart är klart heltäckande som webbsida/e-butik, och är inte så begränsat som renodlade e-butiker.. Lycka till med dina projekt Joacim! edit// felstavning |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Hur är Joomla! och Virtuemart jemförelse med OsCommerse? Har fler funktioner? Jag saknar en del funktioner OsCommerce idag, det finns vissligen patchade OsCommerce, men dom är så jävla röriga istället
Jag har funderat att hacka ihop ett eget Ebutik system, som har det som OsCommerce har men är lite mer flexibelt. GPL:ade Ebutiker finns det? Joomla Virtuemart OsCommerce Zen cart Vilka är bra och vilka är usla? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Joomla är inget ehandelssystem utan ett content management system (CMS). Det finns en komponent till Joomla som tillhandahåller ehandelsfunktionalitet.
Zen-Cart är en fork av osCommerce, dvs en viss version har tagits av osCommerce och skapat en annan "produkt" och de lever sina egna liv. Sen är ju GPL en open source licens bland många andra. Alla du nämner har väl sina fördelar och nackdelar som gör det svårt att ge ett entydigt svar vilken som är bäst/sämst. Du måste nog ställa dig frågan vilka krav har du och sen undersöka resp.alternativ och lista fördelar/nackdelar utifrån dina behov. Då vet du viken som är bäst (för dig). Personligen tycker jag kombinationen Joomla!/Virtuemart är bäst för mina behov och ger mer än t.ex. osCommerce. EDIT: http://opensourcecms.com/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
OsCommerce har det inte i standard versionen. |
||