FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag har stött på ett problem nu ett par gånger. En person köper upp sökord på internet och använder delar av mitt domänanmn för att driva trafik till sin Google select program. Sidan som man kommer till har han också kopierat matrial från min sajt. Problemet är att han använder en cbj.net domän och det inte finns någon info på honom. Hur kan man få Google att ta bort hans adwords-program och hur i h-te kan man få ett amerikanskt hotell att ta bort hans sida. Måste jag stämma dom? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Möjligen som så att du menar att han kopierat en bit av ditt namn på en anna tld?
dvs "domäntre.se" och använder själv "domäntre.cjb.net" samt lite av ditt innehåll? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Misstänker att snubben har köpt upp till exempel sökord som alltombredband som studiox äger.. Så söker ngn efter alltombredband så istället för att komma till studiox hemsida så kommer personen till konkurrentens sida istället.. Ganska vanligt numera då personer köper ganska stora volymer av sökord.. Avsiktligt eller inte så tycker jag det är smutsigt att göra så här.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Snubben, garanterat en privatperson då sidan man landar på innehåller bara en ad-sense ruta + matrial som han direkt har kopierat från Allt Om Bredband. När jag tog kontakt med webbhotellet så skrev dom typ "Fuck off". Vilket gör att man hamnat lite i kläm. Google gör inget antar jag, varken åt hans adwords eller adsense. Ett ganska fult knep att köpa trafik i adwords och sälja i adsense. Men det skiter Google i ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ehm. Jag ska absolut inte säga något konkret. Men om du kontaktar killen och kollar med honom (eller åminstone gör ett ärligt försök).. och inget händer. Och du är säker på att det är innehåll ifrån din sida.. och att han har onda intentioner - så är det klart att du kan vara lite ful tillbaks... visserligen försvinner inte hans sida men ändå.. han kanske tappar lusten att köpa trafik av google.
Riktigt fult men om killen nu har snott innehåll som studiox har upphovsrätt på och alla hans pengar ifrån adsense strömmar ifrån stulet arbete.. så är det väl ungefär i samma klass. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Banned
|
Han anger ju käll hänvisning. Så det är inget brott mot upphovsrättslagen direkt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror inte du har nått att vara rädd för. Han får knappast nån trafik på sin sida.
Söker man på "Allt om bredband" så känner man redan till din sida. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det enda möjligheten har har är genom att hävda att han citerar oss, och anger källa. Men ett citat får bara förekomma om det är: 1. Relveant, 2. Speglar en artikel, 3. Gör att artikeln fyller sin funktion. Jag kan ju inte kopiera all text på aftonbladet och ange en källa och tycka allt är frid och fröjd. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|