FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Detta läser jag hos en factoring-firma på internet (för webbutiker).
Varför nekas kunder köp? Kunder nekas vanligen köp av tre anledningar. Det första är att man uppger felaktiga adressuppgifter, i vilket fall man ges möjlighet korrigera dessa. Det andra är att man har betalnings-anmärkningar hos kronofogden. Det tredje är att man har tidigare obetalda fakturor till XXXXXX. Då blir min fråga till Er här. Vad menas med det tredje alternativet? Mina tankar är som följer. 1. Antingen är det så att kunden har förfallen faktura som han inte betalt. 2. Kunden får handla bara han inte överstiger limit gräns för butiken. 3. Kunden har julhandlat för merän butikens kreditlimit totalt på internet bland alla som har denna partner (factoring-firma) Vad är rätt eller fel tycker Ni? Svar på fråga 2 kanske finns i en annan text på sidan. "Vilken är maxgränsen för ett köp? Maxgränsen är beroende på bransch och e-butikens företagsform. Generellt är begränsningen XXXXX kr inkl moms, främst pga bedrägeririsken. Har ni högre snittordrar kontakta oss för möjligheten att sälja mot högre belopp." Med dessa frågor och funderingar vill jag inte stöta någon bland de inblandade eller på något sätt kräva något utan min fråga är enbart ställd för att få se vad Ni i det mesta fallen butiks-ägarna tycker om saken i fråga. Är t.ex i framtiden viktigt att välja ett factoringföretag som inte "alla andra har"? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|