FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Har nyss startat företag i Malta och fått bankkontot så allt var klart, skulle bara få VAT/moms nummer denna vecka. Men fick idag höra från revisorn i Malta att Anti-Fraud Unit V.A.T Department vill träffa mig i Malta för ett möte innan jag kan godkännas för moms. Enligt revisorn är det inget att vara orolig för och att dem väljer ut företag slumpmässigt. Sökte lite på google och hittade detta: "The new VAT number, according to the VAT website, is issued in five working days. However, there may be delays. In some cases, for example, import/export businesses, it may be necessary to attend a meeting with the VAT Anti-Fraud Department who will want to obtain more information about the nature of the business." https://www.angloinfo.com/malta/how-...ing-a-business Mitt företag sysslar enbart med export från Malta till hela världen. Så nu undrar jag, bör jag vara orolig, har ni som är i Malta erfarenhet av detta eller känner andra som råkat ut för detta? En annan fråga är, kan man driva företaget utan VAT nummer i början, eller är det ett måste? Tänkte jag åker ner till Malta inom 2 månader och inte på en gång. Får nog åka ner ganska omgående om allt tar stopp på grund av detta. Tack |
||
![]() |
![]() |
|
|