FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej, håller på att förbereda lanseringen av en ny tjänsteförmedlare på nätet.
Men vill ha lite feedback på logotypen. Ni får gärna komma med förslag till en slogan också, bästa slogan, ifall den används kommer belönas givetvis. Sedan får man hoppas ni gillar domänen också. Länk här |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hur blir loggan om du skriver ut den på en svartvit laserskrivare av äldre modell? Syns det tillräckligt tydligt då?
Jag spånar(brainstormar på lite olika mantran: hantverkare för hemmet hantverkare för hemmabruk hantverkare som gör skillnad det är skillnad på hantverkare utvalda hantverkare bra jobbat spikat och klart . . . Du behöver vara mer tydlig med: - vad det är för typ av tjänster som du vill förmedla - vem är kunden? - vilken målgrupp riktar du dig till - vad är din "unique selling point" vad är det som är unikt med din tjänst? - vad tillför den för värde till kunden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har inte testat att skriva ut den med laserskrivare av äldre modell, däremot har jag gjort loggan i flera format, för att kunna använda den för olika syften och färger.
Dina slogan är bra, men sidans syfte är att vara: Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
anlita.se - Hemtjänster - superenkelt! anlita.se - Tjänsteförmedling så enkelt som möjligt! anlita.se - Förmedling av hemtjänster - Enklare blir det inte! anlita.se - Enklaste förmedlingen av hemtjänster i Sverige! . . . Några snabba tankar.... Du är fortfarande lite spretig i din affärsidé, du behöver nog fokusera mer på en smalare målgrupp! För så bred målgrupp så kommer du ha alla sveriges hemtjänstföretag som som dina värsta konkurrenter och då är det svårt att erbjuda något unikt, det i sin tur betyder stenhård priskonkurrens. Fokusera på det UNIKA värdet!!! Jag tycker du kan visa på ett tydligt värde, men det känns inte unikt, då det finns massor av jobbförmedlingar och uppdragsförmedlare. Men om du fokuserar på en smalare målgrupp, eller smalare tjänsteutbud så du får fram ett UNIKT VÄRDE, så blir det annat ljud i skällan. Har du någon kvalitetsaskept du kan lyfta fram? Kanske en geografiskt fokus, folk föredrar att anlita företag i närheten, av där de bor. Folk avskyr utslätade opersonliga massprodukter! Vad tillför du till marknaden som inte redan finns i överflöd? Senast redigerad av Conny Westh den 2013-02-02 klockan 22:21 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Kommer det att vara liknande servicefinder??
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Gör så ditt koncept inte är en kopia av något etablerat som är bätrre utan skapa något som är UNIKT men ändå tillför ett värde till kunderna, annars blir det onödigt svårt att lyckas.
Tänk så här; Varför ska en kund välja din tjänst och inte servicefinder, som är en etablerad verksamhet med hög kvalitet, stort utud, humana priser? Du behöver hitta din nish som du ska kommunicera till kunderna och då ska kunderna känna; - Yes, det är vad jag har väntat på! Hur du ska utforma detta kan jag inte säga rent konkret, annars skulle jag varit miljardär 100 gånger om vid det här laget, .... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Senast redigerad av OrdUpp den 2013-02-03 klockan 15:22 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Nu gäller det att bygga en webbsajt så du lever upp till mantrat, "Tjänsteförmedling så enkelt som möjligt!". Det kan ju vara det "unika värdet" i ditt koncept, men hur du ska lösa det är upp till dig. Nu är min hjärna helt "tom" på ytterligare idéer. Senast redigerad av Conny Westh den 2013-02-03 klockan 15:20 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Väldigt tjusig logotyp! Det enda jag är lite tveksam till är "se" i slutet, s:et ser lite krokigt ut och e:t konstigt, kanske något att kika på!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Ni andra, jag är jätte tacksam för er feedback. Hur affärsmodellen kommer se ut, vill jag inte gå ut med direkt, utan det jag vill ha feedback på är loggan som den är i nuläget, och eventuellt då om ni kommer på en slogan till loggan. Det kommer bli en bra tjänst iaf, som jag tror många här inne kommer ha nytta av. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|