FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tja jag driver en webbutik i nuläget och undrar vart hittar jag duktiga affiliates som kan sälja mina produkter?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tja, det mest uppenbara är väl att lägga till butiken i ett affiliatenätverk? Då borde du komma en bit på traven.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad för produkt? Vad för CPA?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Okej, vilket nätverk är bäst för mig tror ni?
Sida: www.MacDekaler.se Produkter är främst dekaler & fodral till Apple produkter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Känns lite som din leveranstid minskar konverteringsgraden kraftigt? Duktiga affiliates kommer att reagera på det.
Vad gör att just din sida är värd att marknadsföra gentemot andra sidor? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sen kommer nog ersättningen få många duktiga affiliates att tacka nej till att promota dina produkter. 5% av en 95 kr sticker är inte mycket att hänga upp i julgranen med.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
^Det här. Skulle aldrig i mitt liv lägga arbete på att få 5kr per sale när jag får 300kr på andra grejer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är normal leveranstid på dekalerna som vi säljer mest av och sen är vi nästan själva i Sverige med att sälja dekaler i så stort utbud som vi gör. Såklart så kommer inte ersättningen ligga på 5% utan någonstans runt 15 - 25%.
Som sagt tror jag folk väljer oss eftersom det är något "nytt" som relativt några säljer i Sverige. Vi är nyöppnade med potential då allt fler av får eller skaffar sig en Macbook och apple produkter. Vill även tillägga att medel ligger någonstans på 3 dekaler per beställning. Vi håller även på att ordna leveranstiden på de produkter med längre tid. butiken förbättras och utökas hela tiden. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Vilka affiliatenätverk är att föredra då för en uppstart att testa på, med inte för stora månadskostnader men inte för lite annonsörer?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Adrecord har inte, som jag har förstått det, inte några månadskostnader. Jag tror dock inte de vill ha in företag som enbart vill testa utan vill ha företag som verkligen vill satsa. Men vad vet jag, ni kan alltid höra med dem.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|