FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Har precis varit i kontakt med ett nystartat företag som vill att jag ska bygg deras webbplats. Momenten som ingår blir följande: * Skapa en design som ska implementeras i Wordpress. * Anpassa Wordpress till deras behov. * Skapa interaktiva gränssnitt för att söka i en databas, t.ex. ska man kunna klicka i en karta och välja län/städer och sedan söka på olika saker i dessa områden. Till det ska det finnas en "pris snurra" som visar hur mycket det kostar att köpa den här informationen från databasen * Skapa en webbshop så att man kan köpa informationen direkt, t.ex. via PayPal eller liknande. * Ansluta en hysteriskt stor MySQL databas till nämda gränssnitt så att man kan söka i den direkt från webbplatsen. Företaget är nystartat har en begränsad budget men vill givetvis ha det bästa osv... jadda,jadda. Mitt prisförslag blev följande: Skapa en design för webbplatsen 7 000 SEK (11 h) Skapa Webbplatsen i Wordpress 32 500 SEK (40h +några extra arbetsdagar) nteraktiva gränssnitt, webbshop mm 26 000 SEK (40h) Ansluta databas till Webbplatsen (ingen aning om detta ännu) Vad tycker ni, är detta rimligt? Brukar försöka lägga mig på en konkurensmässig nivå. 650kr/h. Har totalt genomfört tre stora webbplatsprojekt där jag ensam gjort designen och all programmering. Har en akademisk utbildning med bla Design Teori mm i ryggen som jag har stor nytta av. Jag jobbar aldrig med generella "templates" som jag förändrar och säljer utan allt jag gör är helt unikt och företaget äger designen efter projektet avslutas. Företaget kontrade med att de fått erbjudande från Webbyrå på 25.000:- för hela projektet vilket jag tycker låter helt bisarrt! Vad tycker ni? Mycket tacksam för alla åsikter!! |
||
![]() |
![]() |
|
|