FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Försöker att installera phpnews (http://newsphp.sourceforge.net/). Själva installationen verkar gå bra. Problemet är att jag loggas ut så fort jag trycker på någon länk inne i adminpanelen.
För att förtydliga. Jag går till hemsida.se/phpnews/ och möts av en inloggningsruta. Inloggning går bra, men när jag vill t ex redigera nyheter och trycker på "Post a news article" så skickas jag tillbaks till inloggningssidan och tvingas logga in igen. Har ingen koll på php/databaser och har därför ingen idé vad som är fel. Någon som har tips? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Du kan alltid prova med en äldre version. Det kan inte vara så stor skillnad mellan versionerna?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Rensat cookies och tömt cache?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
* Possible SQL injection vulnerability (magic_quotes_gpc() must be disabled) Testade, men hjälpte tyvärr inte. Har även testat olika webbläsare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Testa på en annan webhost om du har tillgång till någon.
Du kan även kontrollera om du ser strängen session_start(); någonstans i koden. Se till att den sitter så högt upp som möjligt i koden, t. ex. efter <?php |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Edit: nu funkar det på den andra webhosten, one.com. Hade glömt att ändra rättigheterna till "läs". Men, jag vill ha scriptet på sidan som är hostad av loopia.se. När jag installerar scriptet så visas en ruta med information om php-version etc. Det som skiljer sig mellan loopia och one är att loopia har version 5.2.10 av php och one har 5.3.5. Scriptet har som krav version 4.1.0 eller högre, så det borde ju inte vara något problem. Dessutom har loopia inte något stöd för EXIF: The installer has found that your PHP installation is missing the EXIF functions. PHPNews can be executed without them, but you will not be able to use the image uploading feature. Vilket inte heller borde vara något problem. Är det nån som har en idé eller ska jag försöka hitta en annat script? Edit 2: Har testat ett annat script, Utopia News Pro (http://www.utopiasoftware.net/). Samma problem här. Installationen går utmärkt, men när jag ska logga in så åker jag direkt tillbaks till inloggningsrutan. Edit 3: Det löste sig. Problemet var att domänen var på en windows-plattform. Bytte till UNIX och då gick det. Senast redigerad av PWA den 2011-04-06 klockan 21:56 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|