FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Någon här som driver lite större forum?
Jag använder i dag Ip.Board men är i ärlighetens namn ganska rött på det. Eftersom jag använder Joomla på mina andra siter så känner jag mig sjukt begränsad när det gäller flytta moduler med mer. Någon som har använt Ip.Board tidigare men migrerat till vBulletin eller något annan forum plattform? /A |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
WN! WN var 2008 under IPBoard och bytade till nuvarande VB.
Och flytten var väldigt simpel verkar det som eftersom allt sparades. även layouten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
vBulletin har importmoduler från Invisionboard så det bör gå relativt smärtfritt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Största problemet är väll att alla måste generera ett nytt lösenord efter flytten (iaf vad jag minns sen 2008 med oscforum.se).
I övrigt är vBulletin väldigt bra tycker jag, framförallt alla moduler som gör det till ett utmärkt system. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Även designen las det ner väldigt mycket tid på, av den enda anledningen att IPB-standardtema blev "WN".
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Är det någon som gått åt andra hållet? Från vBulletin till IPB?
Jag har varit jättenöjd med vbulletin fram till version 4 då allt sabbades, nu känns det som att allt är trögt och svåradministrerat och jag funderar på att byta plattform. Det är ju dock en sida som funnits länge och det känns ganska jobbigt att byta plattform, någon som gjort det? Varför bytte WN till vbulletin? (3.8 är ju grymt mycket bättre än 4 dock..) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|